Senaste nytt

Ditt privata semestermål 2013

Jaws

Medlem
Cooköarna verkar vara populära. :cool:
Vi, jag och fru jaws, planerar att resa till Cook där vi besöker både Rarotonga samt Aitutaki för att avsluta söderhavet med en vistelse på le Tahaa på min bemärkelsedag.
Jag kan återkomma senare med detaljer.

Mvh/Jaws
 
Last edited:

Johannes

Medlem
Ingen som har ett hus eller dyligt att hyra ut i Algarve, Alicante, eller liknande i Sommar till mig, frun och de två små, det är vi ute efter...
 

Jacob

Medlem
Cooköarna verkar vara populära. :cool:
Här är ytterligare en som gärna åker tillbaka till Cooköarna en gång till. :)

Annars har jag Tonga och Solomonöarna av de stora ögrupperna kvar att beta av i Söderhavet. Ja och Tuvalu också, vad man nu gör där. Kan hålla med Traveller om att Mikronesien skulle vara intressant att åka till också.

På mer nära håll skulle jag annars gärna ta en tur till Krimhalvön och Svarta havet.
 

Palazzi

Medlem
Någon annan än jag som blev sugen på Linosa?


Om du inte var ironiska är det bara att hänga på!

Finns några alternativ för att ta sig dit...

Star Alliance
1.SAS direkt till PMO--->Tåg till Porto Empedocle (1h30min)-----> Båt till Linosa (5h)
2. LH/Brussels till PMO---> Ibid

OW
1. BA ARN-LHR/PMO----->Tåg till Porto Empedocle (1h30min)-----> Båt till Linosa (5h)

Skyteam
1. KLM/Alitalia ARN-AMS-MXP-Lampedusa-------> Båt till Linosa (1h)
2. SJ Stockholm till Köpenhamn---------> CPH-FCO-Lampedusa-----> Båt till Linosa (1h)

Övrigt
SAS/DY/FR till VCE-------> Lågprisbolaget Volotea mellan VCE & Lampedusa-----> Båt till Linosa (1h)

Är det flera som vill göra något riktigt udda kan vi köra en gruppresa;) Jag kan agera guide (även om jag aldrig varit där:p)
 

Fredrik

Medlem
Resemålet för 2013 måste att ta mig i kragen och boka den där resan till (Syd-)Afrika. Gärna via HKG eller SIN.
 

Yekermo

Medlem
Själv sitter jag och planerar för fullt för en resa runt i Asien i slutet av mars, början av april. Först bär det av till Hong Kong ett par dagar och sedan den vackra och coola parken Zhiangjiajie (tänk Avatar!), därefter Singapore ett gäng dagar, sedan Manila en kort sväng och därefter Siargao - en kunglig plats för surfing i Filippinerna. Riktigt prisvärt är det också, du får en lyxig villa med egen pool och full board för 2000 kr/natten.
Planen är att lyckas klämma in BA F, CX F och SQ F allt på en och samma resa. Ser än så länge lovande ut!
 

Timotey

Medlem
Om du inte var ironiska är det bara att hänga på!

Finns några alternativ för att ta sig dit...

Star Alliance
1.SAS direkt till PMO--->Tåg till Porto Empedocle (1h30min)-----> Båt till Linosa (5h)
2. LH/Brussels till PMO---> Ibid

OW
1. BA ARN-LHR/PMO----->Tåg till Porto Empedocle (1h30min)-----> Båt till Linosa (5h)

Skyteam
1. KLM/Alitalia ARN-AMS-MXP-Lampedusa-------> Båt till Linosa (1h)
2. SJ Stockholm till Köpenhamn---------> CPH-FCO-Lampedusa-----> Båt till Linosa (1h)

Övrigt
SAS/DY/FR till VCE-------> Lågprisbolaget Volotea mellan VCE & Lampedusa-----> Båt till Linosa (1h)

Är det flera som vill göra något riktigt udda kan vi köra en gruppresa;) Jag kan agera guide (även om jag aldrig varit där:p)

Är definitivt inte ironisk. Hade varit en trevlig och udda utflykt ännu häftigare om vi var 257st och dubblar befolkningen för en dag.

När planerar du att åka dit?
 

Palazzi

Medlem
Är definitivt inte ironisk. Hade varit en trevlig och udda utflykt ännu häftigare om vi var 257st och dubblar befolkningen för en dag.

När planerar du att åka dit?

Inte planerat specifikt ännu. Troligen stiger jag på ett nytt jobb i Februari, så bör nog inte begära långledigt veckorna efter:p
En långhelg Maj-September kanske? De flesta flygen är säsongsflyg, annars hade det varit roligt att resa vintertid.
Jag kan starta ett event på sidan senare... Förhoppningsvis kan vi locka ytterligare "dårar";)
 
Toppen