Senaste nytt

Disneys parker

Vi var i Orlando med 2 barn (4 och 7) i Februari 2015. Stannade 9 dagar, men åkte runt lite oxå:
- 1 1/2 dagar i Magic Kingdom
- 1/2 dag downtown Disney
- 1 dag Animal Kingdom
- 1 dag Legoland
- 1 dag Seaworld
- 1 dag östkusten av Florida (kusten utanför Tampa)
- resten var outlets, Orlando sightseeing, slappa vid poolen etc.
 

Brandten

Medlem
Dum fråga kanske men hur många parker finns det och vart är dessa? Är i Hong Kong 29/11 till 13/12 i teorin. Är bara transfer till anslutningsflyg (som vi inte bokat än). Funderar därför på 1 dag på Disney som ju bara är 7 min från flygplatsen.
 

Maja

Medlem
Dum fråga kanske men hur många parker finns det och vart är dessa? Är i Hong Kong 29/11 till 13/12 i teorin. Är bara transfer till anslutningsflyg (som vi inte bokat än). Funderar därför på 1 dag på Disney som ju bara är 7 min från flygplatsen.
I Hong Kong finns bara en park. I Orlando finns flera!
 

Börnen

Medlem
Hej!

Vi åker till Orlando nästa vecka och har tänkt köra lite Disney för barnen 7år och 5år gamla.
Vi kommer att vara 6 nätter i Orlando och har väl planerat att ungefär 3 av dessa dagar ska spenderas på Disneyparker.

Jag skulle behöva lite tips hur man ska lägga upp planeringen.

1. Vilka parker tror ni barnen uppskattar? Epcot och Magic Kingdom är två som jag tror passar vad jag kunnat läsa mig till. Ska man ta någon mer park eller är det någon av dessa parker som man bör ha flera dagar på? Gällande vattenparker så tror jag inte det behövs då vi bor på Hilton Orlando och deras poolområde räcker gott och väl.

2. Köper man lämpligast biljetter på nätet innan? Finns det några discounts som man ska nyttja?

3. Såg att det skilde inte jättemycket i pris att köpa 3 eller 5 dagar. (ca 1700kr för 4pers) Bör man göra så att man köper flera dagar och tar halvdagar i parkerna? Är det praktiskt genomförbart sett till logistiken och avstånd till parkeringar osv.. Kommer ha hyrbil hela perioden och hotellet har ingen shuttle.

4. Tips på andra roliga saker att göra som barnen kan uppskatta (7 o 5år) runt Orlando. Sist jag var här i jobbet hann jag bara se hotellet, en Outlet och Island of Adventures.

Tacksam för tips!

1. Epcot tror jag ni kan prioritera bort till förmån för Animal Kingdoms. Eller så kör ni park hopper så ni kan åka mellan. Det är inte så långt med bil men har man otur så får man parkering långt från ingången om man kommer senare på dagen. Vattenparkerna är så mycket mer än ett poolområde. Om ni har "vattendjur" till barn så bör ni besöka i vart fall en av dom två parkerna.

2. Vi köpte på hotellet. Finns säkert websiter och kiosker där man kan spara lite dock.

3. Som du säger. Flerdagsbiljetterna är inte så mycket dyrare och ger bra flexibilitet avseende andra aktiviteter, väder mm. Vi köpte tiodagarsbiljetter och nyttjade åtta.

4. Om kan tänka er att köra en bit så har ni Busch Garden i Tampa och Cape Caneveral inom räckhåll.
 
Toppen