Golfkillen
Medlem
Jag må vara intresserade, men du vann på knock out, 451 sidor är 441 för många just nu.Om man tänker efter noga (och kanske ett steg till), som domstolen har gjort, är det självklart att detta inte är extraordinärt. @mjulven har sammanfattat skälen till detta på ett väldigt enkelt sätt. Det är under inga som helst omständigheter rimligt att konsumenten ska drabbas för att någon i värdekedjan inte gjort sitt jobb och konsumenten har endast ett avtal med flygbolaget, inte med groundhandling eller annat. Produktansvar kan man kanske lite slarvligt kalla det.
Visst, men de förhållandevis få förseningar och/eller inställda avgångar som orsakats av just det vi snackar om här kan näppeligen vara en orsak till att British Airways slutar bjuda på något att tugga på och dricka i ekonomiklass.
För den väldigt intresserade så kan man läsa en 451 sidor lång rapport om effekterna av 261/2004 (rapporten har dock drygt fyra år på nacken och en hel del data är äldre än så).
http://ec.europa.eu/transport/sites...-possible-revision-of-regulation-261-2004.pdf
Jag kan vid tillfälle bjuda dig på lunch, men den är inte fri...