Diskussion om värvning på forumet

Diskussion i 'Kreditkort' startad av palmen, 4 Juli 2016.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på alla diskussioner i forumet om värvningar flyttar vi ut detta till en egen tråd. Vi i Moderatorteamet och Gurus har detta på vår agenda framöver.

Award380 gillar detta.
  2. AtleFlyg

AtleFlyg Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Jag tänker på annat än värvningar...
    En "stabil" medlem med t.ex. massa HHonors poäng kan ju få boka ett rum åt mg låt ersättning. Men då vill man ju lite på den medlemmen. Allt handlar inte om värvningar när det kommer till såna här problem.

Men jag ser BC också mer som ett gemenskapsforum än strikt informativt

Börling och Brandten gillar detta.
  3. MrBonusHunter

MrBonusHunter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller också med i sak men du det drar ju också ned forumets omdöme om "kända" medlemmar får husera fritt och kontakta alla nya medlemmar som hintar att de är nya för att jaga referalbonusar och sedan lura de på det de utlovas. Man vill ju kunna lita på forumets medlemmar och som admin borde man definitivt varna medlemmar som uppenbarliger missbrukar systemet. Jag stör mig på att inte bara jag blev lurad utan att det är så frekvent vilket många andra upplevt samt man även kan se i poster som i denna tråd

Gus, DanielKif, crown och 5 andra gillar detta.
  4. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just detta måste ju ändå bryta mot forumets regler?

5. MrBonusHunter

MrBonusHunter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte det snarare en moderators uppgift att stävja personer som så uppenbart missbrukar förtroende. Inte radera poster som påvisar det. Jag vet att kännedom om denna medlems beteende uppmärksammats till moderatorer åtskilliga ggr och ändå händer ingenting.

DanielKif gillar detta.
  6. Impendill

Impendill Medlem

Tycker det är märkligt att man inte får fråga efter personer att värva om man har något att erbjuda i gengäld. Men att man istället får härja fritt och inte hålla det man lovat är uppenbarligen ok.

(Om nu så är fallet).

DanielKif och Brandten gillar detta.
  7. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om du missförstår mig, men jag syftar alltså på beteendet att försöka att värva medlemmar som inte har bett om det. :)

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skojarna måste bort en gång för alla! Jag tycker också att det är en bra idé med en svart lista över de värsta skojarna alt. - om man så vill - en lista över pålitliga värvare.

Matsson, Gus, 011430121 och 2 andra gillar detta.
  9. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men hur trevligt blir det för nya medlemmar om BC blir som en marockansk bazaar där alla kastar sig över dem med "bästa erbjudandet"?

Tycker att nuvarande regler är fullt rimliga.

martin.agren, ulagun, dala och 2 andra gillar detta.
  10. Impendill

Impendill Medlem

Jag ville belysa att problemen bör tas om hand. Ansvariga för sidan borde kunna varna och i värsta fall stänga av medlemmar som gång på gång missbrukar forumet.

Last edited: 4 Juli 2016
    Brandten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!