Senaste nytt

Diskussion om upgrade guru mm

palmen

Moderator
Precis, och man förstår ju att det är så här också. Blir bara så uppenbart nu. Man får akta sig vad man skriver i en tråd från en moderator. Kanske @palmen sammanställer gin&tonic-infon och säljer dyrt ;).
Du gillar denna tråden om Gin & Tonic verkar det som. Och du är ju också väl medveten om att den skapades långt innan jag blev moderator. Du kan vara lugn, jag kommer inte sammanställa den.
 
Du gillar denna tråden om Gin & Tonic verkar det som. Och du är ju också väl medveten om att den skapades långt innan jag blev moderator. Du kan vara lugn, jag kommer inte sammanställa den.
Var bara ett exempel och till stor del skämtsamt, du missade kanske min smiley? Men för att kommentera att du inte var moderator då. Du skapade ju denna tråden som moderator. Då kan man ju misstänka att det fanns en baktanke med det.
 

palmen

Moderator
Var bara ett exempel och till stor del skämtsamt, du missade kanske min smiley? Men för att kommentera att du inte var moderator då. Du skapade ju denna tråden som moderator. Då kan man ju misstänka att det fanns en baktanke med det.
Du kan välja att tro på mig om du vill eller inte. Denna tråden hade jag ingen baktanke med på något sätt mer än att hjälpa forumet att få en sammanställning på allas bud för att få en överblick av vad som går igenom och inte. Sen tog @SNIFF ett eget initiativ att börja sammanställa och nu har det kommit ytterligare en utveckling som vissa gillar och några verkar ogilla. Jag har dock inte haft något med det SNIFF har gjort eller den nya sammanställningen att göra.
Om du inte har förtroende för detta är det dags för mig att avgå som moderator. Om allt jag skriver potentiellt ska vändas mot mig eller BC så tackar jag för mig!
 

Dr. Miles

Expert
Var bara ett exempel och till stor del skämtsamt, du missade kanske min smiley? Men för att kommentera att du inte var moderator då. Du skapade ju denna tråden som moderator. Då kan man ju misstänka att det fanns en baktanke med det.
Det är en riktig grov anklagelse mot en moderator som jobbat pro bono (utan ersättning).
Jag har inga synpunkter på att du har misstankar mot ägaren av BusinessClass då ägaren har faktiskt ekonomiskt intresse men varför anklagar du en moderator?

Jag är inte någon moderator längre men hade jag fått sådan kommentar hade jag slutat att vara med på siten.
 

Agö

Medlem
Det är en riktig grov anklagelse mot en moderator som jobbat pro bono (utan ersättning).
Jag har inga synpunkter på att du har misstankar mot ägaren av BusinessClass då ägaren har faktiskt ekonomiskt intresse men varför anklagar du en moderator?

Jag är inte någon moderator längre men hade jag fått sådan kommentar hade jag slutat att vara med på siten.
Kanske bäst att moderator och övriga tar detta i pm så att tråden kan handla om att rapportera bud.
 
Det är en riktig grov anklagelse mot en moderator som jobbat pro bono (utan ersättning).
Jag har inga synpunkter på att du har misstankar mot ägaren av BusinessClass då ägaren har faktiskt ekonomiskt intresse men varför anklagar du en moderator?

Jag är inte någon moderator längre men hade jag fått sådan kommentar hade jag slutat att vara med på siten.
OT-svar, jag har inte anklagat en moderator. Jag har sagt att man kan misstänka. Jag försöker belysa ett problem som kan uppkomma när sånt här händer. För att klargöra, jag tror inte på något sätt att @palmen har gjort något som helst medvetet i detta fall (eller i att han har starka band till någon specifik gintillverkare ;)). Någon som åker runt jorden och dricker en massa god öl kan ju inte göra något sånt här. Vad jag försökte visa på var att det finns svårigheter med sånt här, och det finns risk att även helt oskyldiga moderatorer hamnar på "fel sida".

Nu är inte detta en jättegrej och vi förstår ju alla att är något gratis så betalar man med sig själv. Man kan till exempel undra om alla vackra bilder kan användas hur som helst av businessclass.

@palmen, jag ber genuint om ursäkt om du tog illa upp, var inte mot dig personligen utan jag försökte som nämnts belysa ett trovärdighetsproblem. Och sorry att det inte gick fram i skrift, och att min första smilet missförstods.
 

RickardG

Medlem
I tråden om värvning till Amex var det nyligen ett herrans liv om att vissas beteende förstör för alla andra genom att det kan leda till att Amex ändrar sina regler. Här startar ägaren helt ogenerat ett öppet system för att komma så billigt undan som möjligt i budgivningar, och marknadsför tjänsten. De personer som var skeptiska i Amex-diskussionen är nu helt plötsligt tysta? Det är en sak om det finns en enkel sammanställning i en tråd på ett forum, det riskerar bli en totalt annan effekt av ett marknadsfört automatiserat verktyg, på engelska...
 
Toppen