Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Mr Basic

Medlem
Eftersom jag har gått på College i USA och bott där samt har en hel del polare som är sportnördar har jag som sagt betat av det mesta.
Blir alltid ett par matcher per säsong och NBA, NFL, NHL, MLB, NCAA Basket, Football, Hockey osv har betats av och fortsätter betas av!
Jag tycker den här tråden är toppen, då jag ofta reser för att se sport.
Senast i våras var det NBA och NHL under en helg i Chicago och i påskas blev det NBA Basket i Orlando.
Något jag annars kan rekommendera är att se Ryder Cup live. Hazeltine sist var amazing!
Hur fixar du/ni biljetter?
 

Mr Basic

Medlem
Om du menar Ryder Cup så ansökte vi samt kände medlemmar.
Normalt sett får alla som är medlemmar i PGA dessutom erbjudande om att köpa biljetter, så kolla med din lokala pro :)
Tänkte även om du hade ngt bra(läs okänt) tips på var man kan köpa sportbiljetter rent generellt? :D
 

Ohjay

Medlem
Om någon är i L.A mitten på november/början december så går jag gärna och ser en NHL match eller NBA. Antar att det bara är dom 2 ligorna som är igång då?
NFL är igång då.
Tror att MLB-slutspelet är inne i slutskedet i november, men om rätt lag går till final så kanske du kan se en sån match också(nån med mer insikt får gärna rätta mig).
 

jerixon

Medlem
Nej jag har inget direkt tips förut att göra så som Senator och stå utanför och vänta. Det har jag gjort i New York ett par gånger och även i Minneapolis.
Fungerar också bra utanför Camp Nou osv om man vill se fotboll i Spanien.

Stubhub eller Ticketmaster om jag verkligen behöver biljetter i förtid :)

Tänkte även om du hade ngt bra(läs okänt) tips på var man kan köpa sportbiljetter rent generellt? :D
 

Lonelyflyer

Medlem
Eftersom jag har gått på College i USA och bott där samt har en hel del polare som är sportnördar har jag som sagt betat av det mesta.
Blir alltid ett par matcher per säsong och NBA, NFL, NHL, MLB, NCAA Basket, Football, Hockey osv har betats av och fortsätter betas av!
Jag tycker den här tråden är toppen, då jag ofta reser för att se sport.
Senast i våras var det NBA och NHL under en helg i Chicago och i påskas blev det NBA Basket i Orlando.
Något jag annars kan rekommendera är att se Ryder Cup live. Hazeltine sist var amazing!

Gick och såg Toronto Rock i indoor lacrosse.
Typ 8-10000 på läktaren o målfest varje match.
Rekommenderas!

Såg även NBA i Toronto, biljetter var liksom inga problem. 10 dollar uppe i taket.
Åker man till nån stad som har andra sporter som är större brukar de va lugnt. "Storlagen" drar såklart publik men för oss som bara vill se nån random ligamatch är de bra!
 

jerixon

Medlem
Lacrosse har även jag sett i Minneapolis och även på NCAA nivå :) ganska rolig och hård sport!

Inte sett Raptors och har inget besök med övernattning inbokat förutom i sommar så blir nog ingen NBA då varje fall :p

Gick och såg Toronto Rock i indoor lacrosse.
Typ 8-10000 på läktaren o målfest varje match.
Rekommenderas!

Såg även NBA i Toronto, biljetter var liksom inga problem. 10 dollar uppe i taket.
Åker man till nån stad som har andra sporter som är större brukar de va lugnt. "Storlagen" drar såklart publik men för oss som bara vill se nån random ligamatch är de bra!
 

Bibinski

Medlem
Bra sett, nä styrelsen har sagt ja till flytten, de siktar på 2019 eller 20 som de verkar.
Men de har inte förlängt med den befintliga fastighetsägaren i Oakland så flytt blir det nog garanterat. Kan tänka mig att man delar arena med Rams ett eller några år innan de får en egen i LA
 

Lagerman

Medlem
Ska resa till New York I slutet av oktober med Fru och Dotter och planerar att försöka klämma in en NBA match med Knicks. Någon som har erfarenhet av dels bästa sättet att skaffa biljetter till Knicks, men också förväntad prisnivå?!
 
Toppen