Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Hej,
Några frågor från en som har dålig koll på hockey...
Tittar på två olika alternativ, San José Sharks (torsdag i oktober) och Edmonton Oilers (lördag i oktober) i New York.

Beror prisskillnaden på vilket lag det är, tillgång av biljetter, matchdag? Skulle hellre gå lördag, men drar i väg i pris.

Har tittat på Ticketmaster, Stubhub och Seatgeek.
En elektronisk biljett som inte är tillgänglig förrän någon dag innan matchdag, vad beror det på? Är det nån sorts säsongbiljett som man inte kan få förrän matchen innan är avklarad?

Inget absolut måste att gå och se en match, men ganska högt på önskelistan.
Skulle ni då rekommendera att köpa biljett hemifrån eller på plats matchdagen?


Jag har kört med både Stubhub och Ticketmaster, båda har funkat bra. Sen om biljetten inte är tillgänglig direkt på Stubhub ska nog inte vara något att direkt oroa sig för, jag har köpt ett par sånna biljetter och det har gått bra. Brukar vara så för t.ex. slutspelsmatcher.

Jag antar att det är matchen 13 oktober du kollar på, jag skulle gissa att iom att det är starten av säsongen så kommer priserna inte röra sig så mycket. Fanns inga Islanders matcher dom dagarna förutom tidigare den veckan, måndag 8 oktober, tyvärr. Det är annars ett bra alternativ, lägre priser och enkelt att ta sig dit med tunnelbanan.

Men det är självklart att du ska gå på minst en match, MSG och Rangers är ju klassiker :) Gå på Sharks matchen sen om du får mersmak så går du på lördagen också
 

Wyll

Medlem
Hej,
Några frågor från en som har dålig koll på hockey...
Tittar på två olika alternativ, San José Sharks (torsdag i oktober) och Edmonton Oilers (lördag i oktober) i New York.

Beror prisskillnaden på vilket lag det är, tillgång av biljetter, matchdag? Skulle hellre gå lördag, men drar i väg i pris.

Har tittat på Ticketmaster, Stubhub och Seatgeek.
En elektronisk biljett som inte är tillgänglig förrän någon dag innan matchdag, vad beror det på? Är det nån sorts säsongbiljett som man inte kan få förrän matchen innan är avklarad?

Inget absolut måste att gå och se en match, men ganska högt på önskelistan.
Skulle ni då rekommendera att köpa biljett hemifrån eller på plats matchdagen?

Har varit på MSG och efter period 1 har vi altid flytat till bättre platser. Kör gärna med att du e svensk också och där för att titta på de svenska killarna.
Sista hamnade vi på rad 4-5 snett bakom spelar båset med en glad jänkare vars fru älskade King Henrik! Va bara tacka för ölen och tjöta på…
 
Jag var i Chicago förra helgen, var i United Center för att se Blackhawks-Rangers sen på Soldier Field för att se Bears-Jets. Biljetter köpta på ticketmaster.
Tycker United Center (jamfört med dom andra 5 NHL-arenor jag har besökt) var funktionelt men lite charmlöst. Och läget var tråkigt, inte mycket som hände i området rundt, bara parkering och industri verkade det som. Jag åkte taxi båda till och från

Soldier Field är mektigt. Många happenings utanför och bra service innanför. Första NFL-besöket. Blir nog att prova NCAA nästa gång
 
Jag var i Chicago förra helgen, var i United Center för att se Blackhawks-Rangers sen på Soldier Field för att se Bears-Jets. Biljetter köpta på ticketmaster.
Tycker United Center (jamfört med dom andra 5 NHL-arenor jag har besökt) var funktionelt men lite charmlöst. Och läget var tråkigt, inte mycket som hände i området rundt, bara parkering och industri verkade det som. Jag åkte taxi båda till och från

Soldier Field är mektigt. Många happenings utanför och bra service innanför. Första NFL-besöket. Blir nog att prova NCAA nästa gång

I Chicago är det väl enkelt att ta tåget från downtown ut till Guaranteed rate field, där White sox spelar. Jag åkte bil men det finns en hållplats 1 minut från taxi pick up området för tåget. Från tåget till entrén är det bara 3-5 min att gå.

Nästa gång jag åker dit så måste black hawks spela :)
 

robertkniv

Medlem
Tips till de som tänker se MLS (kanske inte lika aktuellt utan Galaxy i slutspelet...) är att inte ta med väska. Dom har stenhårda regler på väskor som inte är av transperant plast. Av någon anledning för ”ökad säkerhet” så får väskor inte vara större än 14"x14"x6". Varit på alla sporter (NFL, NBA, NHL, MLB) men det är bara MLS som är så griniga. Dom erbjuder dock skåp att låsa in otillåtna väskor i. Till den generösa kostnaden av $10
 

seat56f

Medlem
Tips till de som tänker se MLS (kanske inte lika aktuellt utan Galaxy i slutspelet...) är att inte ta med väska. Dom har stenhårda regler på väskor som inte är av transperant plast. Av någon anledning för ”ökad säkerhet” så får väskor inte vara större än 14"x14"x6". Varit på alla sporter (NFL, NBA, NHL, MLB) men det är bara MLS som är så griniga. Dom erbjuder dock skåp att låsa in otillåtna väskor i. Till den generösa kostnaden av $10

Jag vill bestämt minnas att det har gällt motsvarande regler för transparenta väskor på NFL-matcher, detta 2016 eller möjligen något år tidigare. De hade såklart väldigt prisvärda sådana väskor att sälja...
 

JohnR

Medlem
Jag vill bestämt minnas att det har gällt motsvarande regler för transparenta väskor på NFL-matcher, detta 2016 eller möjligen något år tidigare. De hade såklart väldigt prisvärda sådana väskor att sälja...

Japp sist jag gick på en La Galaxy match missade jag detta, tyvärr kunde man bara köpa de transparenta väskorna innanför security. Hur tänkte dom då?

Är man ute i tid så har jag sett att de finns på Dick’s bland annat
 

Griffin

Medlem
Vill slå ett slag för Nashville, var och såg Predators för ett par veckor sedan. Arenan ligger mitt i smeten, så det saknas inte alternativ att fika innan. Laget går dessutom bra och har, trots sin relativt sydliga geografiska position, en inbiten och stark fanskara.
 

Erik M

Medlem
Jag tänkte försöka se NBA och/eller NFL i Chicago i slutet av april 2019.

NBA: Tror slutspel är igång då. Hur bevakar jag slutspels-spelschema?
NFL: När och var kan jag se spelschema?
 
Toppen