Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Ohjay

Medlem
Det var väldigt kul att få gå på en match i US Bank Stadium. Att det var just ett divisionsmöte mot Green Bay Packers gjorde det dessutom extra speciellt.
Sedan blev det lite av ett antiklimax när Aaron Rodgers bröt nyckelbenet tidigt i första kvarten. Med reservquarterback tenderar det att bli mer springspel, vilket inte är Packers främsta anfallsvapen normalt sett. De kom ingen vart.
Vikings offense fick istället mycket tid på banan och kunde trötta ut Packers defense och till slut vinna ganska välförtjänt.

Så till din fråga. Matchen som sådan får 3 av 5, men totalupplevelsen blir ändå 5 av 5.

Kul att höra. Låter som om du hade ungefär samma upplevelse som mig av matchen.
Det var oturligt att Rodgers skadades, men sett med Vikings-ögon var det självklart bra.

IMG_20171015_122400.jpg
 

Ohjay

Medlem
I torsdags var jag på Thursday Night Football I Oakland... Säga vad man vill om staden men matchen var en av de absolut bästa jag varit på. Otrolig stämning, fantastiska fans och en rätt så bra kvalité på spelet.

IMG_20171019_172911.jpg IMG_20171019_172805.jpg IMG_20171019_182847.jpg

Idag åker jag tillbaka till Minneapolis för att se Vikings nästa hemmamatch som känns helt vidöppen. Får hoppas att försvaret fortsätter spela bra och att vi inte ger bort bollen för mycket.
 

palmen

Moderator
Nu när Zlatan har flyttat till USA så är ju MLS lite mer intressant. Om allt går enligt plan så kommer jag vara på plats på nästa hemmamatch nu i helgen. Någon som har koll på hur upplevelsen är på en MLS match? Vet att vissa lag har riktigt bra supportrar som är mer "europeiska".

För de som gillar NFL så har spelscehmat släppts för årets säsong så det kan vara läge att redan nu börja titta på resor att boka upp.
 

Tonton

Medlem
Nu när Zlatan har flyttat till USA så är ju MLS lite mer intressant. Om allt går enligt plan så kommer jag vara på plats på nästa hemmamatch nu i helgen. Någon som har kjoll på hur upplevelsen är på en MLS match? Vet att vissa bra har riktigt bra supportrar som är mer "europeiska".

För de som gillar NFL så har spelscehmat släppts för årets säsong så det kan vara läge att redan nu börja titta på resor att boka upp.

Som du vet så var jag över och såg LA Galaxy-Atlanta i lördags. Det var sjukligt mycket jippo runt om . allt i typiskt "Amerikansk sport-aura" - så jag var inte direkt förvånad, även om jag till viss mån var ovan vid allt jippo.

Jag skulle gärna vilka åka och se Seattle hemma - Tydligen så ska de leverera bra stämning på sina matcher!
 

palmen

Moderator
Som du vet så var jag över och såg LA Galaxy-Atlanta i lördags. Det var sjukligt mycket jippo runt om . allt i typiskt "Amerikansk sport-aura" - så jag var inte direkt förvånad, även om jag till viss mån var ovan vid allt jippo.

Jag skulle gärna vilka åka och se Seattle hemma - Tydligen så ska de leverera bra stämning på sina matcher!
Portland (Oregon) ska annars vara de jag hört mest om och dit vill jag av fler anledningar, inte bara fotbollen utan även ölen.
Seattle i sig är på bucket list för att se NFL någon gång framöver.
 

Kandinsky

Medlem
Skulle gärna gå och se lite kvalitetshockey i USA på någon av SAS destinationer, efter en snabb googling finns det ju en uppsjö av återförsäljare. Har ju sett att det står en uppsjö med gentlemen utanför Madison Square garden inför större evenemang, men känns ju inte riktigt seriöst.
Vet av erfarenhet att ex. biljetter till Broadway är billigare att köpa på plats än över internet innan, finns nått liknande för NHL?
 
Skulle gärna gå och se lite kvalitetshockey i USA på någon av SAS destinationer, efter en snabb googling finns det ju en uppsjö av återförsäljare. Har ju sett att det står en uppsjö med gentlemen utanför Madison Square garden inför större evenemang, men känns ju inte riktigt seriöst.
Vet av erfarenhet att ex. biljetter till Broadway är billigare att köpa på plats än över internet innan, finns nått liknande för NHL?

TicketMaster är officiell partner med NHL men jag brukar oftast köpa andrahandsbiljetter på SeatGeek eller StubHub. Båda sidorna är legitima och har aldrig strulat för mig.
 

Ohjay

Medlem
Är ju ett tag kvar till NFL säsongen börjar men man behöver ju planera lite. :)

Har tänkt att ta det lite lugnare med resandet i år och planen är 4 hemmamatcher med Vikings plus eventuellt slutspel.
Det som är spikat hitills är de tre intressantaste matcherna:
Säsongsöppningen mot 49ers
Matchen mot Cardinals som troligtvis är Fitzgeralds sista match i sin hemstat (visste ni att han varit bollkalle för Vikings?)
Det alltid så heta derbyt mot Packers.

Får se vad den fjärde kan tänkas bli.
 
Toppen