Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

LPC123

Medlem
Nu händer saker..
"Det norska lågprisflygbolaget Norwegian lägger ned ett antal linjer samt sex baser"
Norwegian kapar rutter och baser - Sydsvenskan
Norwegian kapar rutter och baser i spåren av åtgärdspaket

Fattar jag texten rätt att dom ska sluta flyga från dessa hubbar eller bara stänga hubbarna och sen flyga från Sverige och andra europeiska länder till dessa orter?
Kan ju inte vara möjligt att dom stänger ner rutter till dessa strategiska platser som Mallis och Kanarieöarna?
 

ESGP

Medlem
Jag är en frekvent resenär mellan GOT-PMI då vi har lägenhet på ön, har haft ordentlig huvudvärk sedan igår över detta. Norwegian har dock gått ut med följande pressmeddelande på deras hemsida så känner mig mycket lugnare nu:

""
Norwegians förändring i basstrukturen som offentliggjordes i onsdags kväll, kommer att få minimala eller inga konsekvenser för kunders resplaner. Vi kommer att fortsätta flyga till populära semesterdestinationer som Las Palmas, Mallorca, Roma, USA och Thailand.

För att öka lönsamheten kommer Norwegian att avveckla några av personalbaserna i Spanien, Italien och USA. Dessa förändringar innebär att fyra sommarlinjer av totalt över 500 linjer kommer att ställas in: Rom-Göteborg, Rom-Teneriffa, Rom-Reykjavik och Rom-Tel Aviv.

För nedanstående linjer ändras antal avgångar per vecka:

  • Palma de Mallorca – Köpenhamn, från 14 till 13 avgångar i veckan
  • Palma de Mallorca – Oslo, från 9 till 8 avgångar i veckan
  • Palma de Mallorca – Düsseldorf, från 9 till 7 avgångar i veckan
  • Palma de Mallorca – Helsinki, från 7 till 6 avgångar i veckan
  • Roma – Helsinki, från 6 till 4 avgångar i veckan
  • Tenerife Nord– Madrid, från 9 till 7 avgångar i veckan
De kunder som påverkas av ändringarna kommer att erbjudas alternativ.
"""
Norwegian fortsätter att flyga till populära destinationer i... - Norwegian
 

MrDollar

Medlem
Toppen