Senaste nytt

Diskussion om mistake fares

agehall

Medlem
Det står "All inclusive roundtrip". Det är inte så att det ingår hotell och en massa annat i det där erbjudandet då?
 

JonW

Medlem
Det står "All inclusive roundtrip". Det är inte så att det ingår hotell och en massa annat i det där erbjudandet då?
Med tanke på priserna i deras andra All inclusive ingår snarast bokningsavgift, bagage, kreditkortsavgift. Möjligen seating.
Så det är nog en mistake fare.
 

Alx

Medlem
Personligen tycker jag att ett mer eller mindre låst forum för aktiva medlemmar är en god idé. I alla fall så länge gränserna dras så att jag själv hamnar innanför och får vara med! ;)

Jag har ju blivit smått beroende av att boka framför allt Dr. Miles och Andreas Eriksson postningar av deals!! Och NEJ jag har och kommer aldrig någonsin få för mig att ringa till flygbolaget!

Det är så självklart att man inte ska ringa så man blir smått galen när man hör/ser att någon tanklös har ringt till flygbolaget för seating eller andra i sammanhanget oväsentligheter. Man kanske rentutav skulle kunna ha en medlemsregel som säger att om man ringer flygbolaget har man automatiskt diskvalificerat sig själv som medlem i Mistake fare forumet?! För det är ju till syvende og sidst just dessa personer tillsammans med flygbolagsanställda som utgör det största hotet mot en mistake fares överlevnad.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Erfarenhetsmässigt, redan bokade, betalade och utställda biljetter som dessa - vad är oddsen att de cancelleras? (Är det ens möjligt?)
Jag har erharenhet med många mistake fares och det är ingen garanti att flygbolaget godkänner bokningen även efter de har dragit pengarna från kortet och biljetterat. De kan avboka ändå.

Någon som vet om QR i så fall har några ersättningsskyldigheter om man bokat på sig non-refundable hotell/anslutningsresor?
Det är inte alltid de vill betala för omkostnader som var orsakad av flygbolagets avbokning av mistake fares.
Om man har lust, kan man dra flygbolaget till Small claims court (Förenklat tvistemål?), så kanske kan man vinna.
Mitt tips är, boka inte hotell, anslutningsflyg osv första veckan. Om bokningen är kvar, börja boka hotell med helt återbetalningsbar room rate, boka anslutningsflyg med poäng etc.
 

Friskytten

Medlem
Om man har lust, kan man dra flygbolaget till Small claims court (Förenklat tvistemål?), så kanske kan man vinna.
Mitt tips är, boka inte hotell, anslutningsflyg osv första veckan. Om bokningen är kvar, börja boka hotell med helt återbetalningsbar room rate, boka anslutningsflyg med poäng etc.
Inga tvistemål för min del... Ditt tips är precis min tanke!
 
Toppen