Senaste nytt

Diskussion om mistake fares

Jag tror ingen med signifikant många inlägg eller väletablerad signatur bör oroa sig för att inte få en invite.... Vi är ju inte jättemånga aktiva signaturer i forumet överhuvudtaget :)

Som någon annan skriver bör man kanske inte fokusera bara på mistake-fares.

Kanske kalla det för "Senior members' playground" ? ^^

Då får jag börja jobba upp mig i hierarkin....... :)
 

Palazzi

Medlem
Då får jag börja jobba upp mig i hierarkin....... :)

Jag vill förtydliga att jag bara spånar/ger idéer och inte har något inflytande över hur detta ska ta form. Ni får nog invänta svar från Martin gällande när/om/hur detta blir....

Hierarki tycker jag inte man ska tala om. Givetvis finns det vissa personer som starkare framträder på forumet, men tycker nog att en av de största fördelarna på BC.se är att alla behandlas likvärdigt. Det jag menade var snarare att medlemmar som varit helt overksamma sedan registrering (om det var läänge sedan) kanske inte bör anses vara aktiva medlemmar :).
 

Nemo

Medlem
Jag vill förtydliga att jag bara spånar/ger idéer och inte har något inflytande över hur detta ska ta form. Ni får nog invänta svar från Martin gällande när/om/hur detta blir....

Hierarki tycker jag inte man ska tala om. Givetvis finns det vissa personer som starkare framträder på forumet, men tycker nog att en av de största fördelarna på BC.se är att alla behandlas likvärdigt. Det jag menade var snarare att medlemmar som varit helt overksamma sedan registrering (om det var läänge sedan) kanske inte bör anses vara aktiva medlemmar :).
Alaska Airlines Mileage Plan har en rimlig policy om inaktivitet, kanske värt att fundera över om det nu skulle vara ett problem.
Keep Your Account Active* and Your Miles Won't Expire
As long as you keep your account active* — that is, as long as you earn or spend at least one mile every 24 months you'll keep all the miles that you earn. Spend them as soon as you have enough for a one-way domestic ticket, or save up for a First Class ticket to a far-flung destination. It doesn't matter how long it takes you to accrue miles, they'll be there when you're ready to use them.
* If no mileage is credited to your account during the first 9 months after opening, or if your account is inactive for longer than 2 years, the Alaska Airlines Mileage Plan™ reserves the right to delete your account and reassign the number. If mileage has been deleted from your account, you can reinstate it for up to one year by paying a $75 fee.

Mileage Plan Benefits & Air Miles Rewards | Alaska Airlines
 

jumbooze

Medlem
Kanske kan ha krav på att de postar "JAG LOVAR ATT INTE RINGA FLYGBOLAGET OCH FÖRSTÅR ATT BILJETTER BOKADE MHA TIPS HÄR INTE HAR NÅGON GARANTI" i denna tråden.
Då blir man ju "aktiv" och "medveten".
 

NyfikenGrau

Medlem
Man kan ju helt enkelt börja med att lägga det på medlemsnivå, är man fortfarande inte nöjd med hur det sköts där kan det ju läggas på invite. Jag ser Invite-avdelningar som ett nödvändigt ont, som man tar till om inget annat funkar. Ärligt talat bryr jag mig inte själv, det är roligt att få reda på mistake fares, men det är ju mer en trevlig överraskning, ingen "rättighet".
 

Dr. Miles

Expert
Som NyfikenGrau skriver, keep it simple stupid.
Det blivande (om det blir av) "mistake fare" forum kommer inte bidra siten speciellt mycket = ingen prioritet.
 

Jonas C

Medlem
Turkish Airlines måste nog vara det första flygbolaget som öppet annonserar om mistake fares… :rolleyes:

Skärmavbild 2013-09-09 kl. 16.03.56.jpg
 
Jag vill förtydliga att jag bara spånar/ger idéer och inte har något inflytande över hur detta ska ta form. Ni får nog invänta svar från Martin gällande när/om/hur detta blir....

Hierarki tycker jag inte man ska tala om. Givetvis finns det vissa personer som starkare framträder på forumet, men tycker nog att en av de största fördelarna på BC.se är att alla behandlas likvärdigt. Det jag menade var snarare att medlemmar som varit helt overksamma sedan registrering (om det var läänge sedan) kanske inte bör anses vara aktiva medlemmar :).

Jag är helt med och håller med. Min kommentar var mer en ironisk karaktär. Jag har inte varit medlem länge men ser ändå detta forum som ett av det bästa fynden på senare år. Så jag försöker vara så aktiv jag kan och förhoppningsvis tillföra något som ni gör.

Jag gillar "Keep It Simple Stupid" som är ett valspråk från min sida. Jag har dock svårt att tro att personer som är aktiva på detta forum har så svårt att läsa att dom inte fattar enkla instruktioner. Så låt aktiva medlemmar få tillgång till mistake fares.
 
Toppen