Senaste nytt

Diskussion om mistake fares

Palazzi

Medlem
Jag föreslår att man betalar en årsavgift för att få tillgång till det underforumet. Mindre risk för spridning om man riskar något, och minimerar risken att folk bombar forumet med "onödiga" inlägg för att nå en posting-gräns....

Förslagsvis är underforumet/tråden invite only, från andra medlemmar som redan är där. Tror det är dumt att skriva på förstasidan "NU STARTAR VI ETT UNDERFORUM MED BETYDLIGT BILLIGARE BILJETTER......FÖR ETT FÅTAL...."
 

NyfikenGrau

Medlem
Tillträde för medlemmar som "Marknadsplatsen" låter som ett utmärkt förslag. Är med på ett par musikforum där "sharing"-avdelningen i vissa av dem ligger på medlemsnivå, i vissa andra på invite-nivå. Tycker medlemsnivå känns som ett bra mellanläge som varken är för öppet eller för exklusivt.
 

Johan_G

Medlem
Jag föreslår att man betalar en årsavgift för att få tillgång till det underforumet. Mindre risk för spridning om man riskar något, och minimerar risken att folk bombar forumet med "onödiga" inlägg för att nå en posting-gräns....

Förslagsvis är underforumet/tråden invite only, från andra medlemmar som redan är där. Tror det är dumt att skriva på förstasidan "NU STARTAR VI ETT UNDERFORUM MED BETYDLIGT BILLIGARE BILJETTER......FÖR ETT FÅTAL...."

Det tycker jag låter som en bra idé, speciellt att det inte får vara alltför mycket in your face. Men man bör nog se till att det finns lite annat godis där innehållsmässigt också annars kanske det blir svårt att förhålla sig till annonsörer (flygbolag) som troligtvis har en del synpunkter på en sådan forumdel.
 

NyfikenGrau

Medlem
haha, nä de flesta invite känner man ju bara till om man är med själv :)

Jag hade personligen aldrig hittat så billiga biljetter med Turkish från JNB om det varit invite, så att jag inte föreslår invite har egentligen bara egoistiska orsaker ;)
 

Glenn E

Medlem
Jag har försökt förklara det här förr. Det är dåligt för många att lyfta fram sådana här misstake fares allt för öppet.

Det finns en mycket bra anledning att trick-it tråden på FT är kodad. Det är visserligen security by obscurity, men det fördröjer att hål täpps till. Varje gång en sådan här fare postas öppet så ökar risken att den dör snabbt. Finns alltid någon som tex inte fattar att man inte får ringa flygbolaget för att fråga om sin bokning.

Fast om det inte postas får jag ju inte reda på det. So what's in it for me?
 

Palazzi

Medlem
Jag tror ingen med signifikant många inlägg eller väletablerad signatur bör oroa sig för att inte få en invite.... Vi är ju inte jättemånga aktiva signaturer i forumet överhuvudtaget :)

Som någon annan skriver bör man kanske inte fokusera bara på mistake-fares.

Kanske kalla det för "Senior members' playground" ? ^^
 
Toppen