Senaste nytt

Diskussion om mistake fares

Dr. Miles

Expert
Personligen (som medlem) känner jag att den här typen av diskussioner skulle kunna ligga i samma kategori som marknadsplatsen, dvs inte helt öppet för Google-indexering och för alla.

Menar du själva diskussion om mistake fares eller posting av mistake fares?
Diskussion om hur vi tycker att handskas med mistake fare är inget att dölja om vi inte nämner om innehåll av mistake fare?
 
Varför kan vi inte ha en "trick-it/mistake tråd" då? Lås den som marknadsplatsen så bara medlemmar kan se.

Nu säger jag inte att den bör vara i samma nivå som den på FT för då är det inte många som förstår men något där man kan tipsa varandra genom att använda lite "rebusar" eller andra ord istället för att skriva rakt ut.
 

Malu

Medlem
En mistake fare är lite som en partikel i kvantmekaniken. Så fort många vet exakt var den är så försvinner den med ljusets hastighet. Eller om man stänger in den i en låda så vet man inte om den existerar längre eller har dött. Eller nåt sånt... ;)

Skämt åsido. Jag är positiv till en mer dold tråd där man kan söka och publicera sådant vars livslängd kan påverkas av spridningen. Varje gång man läser tråden borde det också visas en påminnande text om förutsättningarna... Egen risk... Ring inte kundtjänst... Lycka till...
 
De flesta "mistakes" jag lagt upp här har redan funnits på ft.
Nog för att BC växt en del men det är lååååååångt kvar tills man har samma kraft som flyertalk.

Den enda risk jag ser med att lägga upp här på businessclass.se är det som nämnts, dvs att någon som inte vet bättre ringer flygbolaget.

RING INTE FLYGBOLAGET! (kanske något man bör inleda varje post med så folk fattar.)

Men vad jag ville komma fram till var att om den redan ligger på ft är den "doomed" anyway.
 
Last edited:
Toppen