Senaste nytt

Diskussion om mistake fares

palmen

Moderator
Om ingen postar misstake fare kommer väldigt få ha möjlighet att se den över huvud taget.
Om den redan finns på FT är det nog ingen större skada att den även postas här så fler skandinaver får möjlighet att nyttja den om så önskas.
 
Nu när ett par fått chansen att se dealen så är det väl inget som hindrar från att ta bort den från forumet?
Huvudsaken är ju att jag nått ut till några stycken som i sin tur kan tipsa vidare till sina nära och kära.

Den kommer dock dö oavsett pga flyertalk så det spelar väl ingen roll egentligen.
 

Paby

Medlem
Jag hatar när verkliga misstake fares förstörs. Att de posts på FT är jättedåligt och det blir inte bättre av att de postas här. Det här är en sådan där deal som kan överleva ett tag, för den är inte uppenbar.

Vadå "förstörs"? En mistake fare är som en lott. Om man hittar den själv så kan man boka = vinstlott. Om man hittar den på ett forum när den fortfarande är aktiv = vinstlott. Om man hittar den på ett forum och försöker boka men den då är borttagen = ingen vinstlott. Alla lotter är inte vinst men det är väl bättre att folk får göra ett försök att skrapa istället för att lotten ska ligga oskrapad?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Problemet är att i det här fallet blir lotten ogiltig om utgivaren får se den. Ju färre som känner till den desto längre lever misstake fares. Då kan alla, inkl de som bokat drabbas.
 

charlesswe

Medlem
Det finns flera exempel på mistake fares som icke rapporteras på offentliga forums som lever ett långt liv, vi pratar om åren här. Alla mistakes fares kan inte utnyttjas när de upptäcks, då är det fördelaktig att de finns kvar så länge så möjligt. Mistakes fares som rapporteras offentligt lever ett kort liv och nuförtiden verkar som bolagen är mer villiga att bråka i sånna fall.

Då kan man förstå att de som hittar mistakes fares, av slump eller av hobby, har stora anledning att begränsa kännedomen av tariffen...
 
Last edited:
Personligen (som medlem) känner jag att den här typen av diskussioner skulle kunna ligga i samma kategori som marknadsplatsen, dvs inte helt öppet för Google-indexering och för alla.
 
Toppen