Senaste nytt

Diskussion om jumpseat på SAS

Status
Stängd för vidare inlägg.

Traveller

Medlem
Märklig diskussion det här. Björnström har rätt, Kaptenen bestämmer om någon får åka klapp eller inte. Jag har åkt cockpit 4 gånger och aldrig frågat kapten utan vänligt frågat pursern om möjligheten, detta även då jag inte var Pandion. Det är självklart att de som jobbar i cockpit har rätten att bestämma över sin arbetsmiljö och om dom vill ha besök. Känner dom inte för det så skall det ju vara ett nej så klart. Min uppfattning är att färre piloter säger ja. Vidare kan ett ja bero på destination, London är t.ex absolut nej av terrorskäl. Nu finns ju inte problemet för Andreas Eriksson eftersom hans plånbok inte öppnas för SAS och därmed förstår jag inte klagomålet från den källan. Kanske skulle chansen att åka i SAS cockpit öka om man flög med just dom :)
 
Last edited:

463829

Medlem
Vem är det som gör skillnad på folk och folk nu då?!

Hur ser en terrorist ut? Visserligen har vi i västvärlden en allmän bild av en man med skägg och turban som skriker på arabiska? Men du tror väl ändå inte att det är på sättet? Om du gör det så har du en oerhört skev verklighetsuppfattning!

Med ditt tankesätt kan alltså en pandionmedlem vara terrorist, och då äventyrarade en SAS pilot allas säkerhet som var med på planet. Tål att funderas på.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har bara erfarenhet av SAS och LH. Hur ska jag kunna tala för något bolag som jag aldrig prövat hos?
På Lufthansa har jag frågat 2 (!!!!) gånger och lyckats en gång.

På SAS har jag tappat räkningen hur många gånger jag frågat, alltid nej.
och du låter som en bortsk******...
Vad spelar det för roll om något flygbolag tillåter dig eller andra att komma in i cockpiten? Enligt din uppfattning är SAS hycklarflygbolag för de släpper in folk i cockpiten överhuvudtaget. Lufthansa har säkert likadan policy som SAS, är Lufthansa inte hycklareflygbolag då?
 
Märklig diskussion det här. Björnström har rätt, Kaptenen bestämmer om någon får åka klapp eller inte. Jag har åkt cockpit 4 gånger och aldrig frågat kapten utan vänligt frågat pursern om möjligheten, detta även då jag inte var Pandion. Det är självklart att de som jobbar i kockbiträde har rätten att bestämma över sin arbetsmiljö och om dom vill ha besök. Känner dom inte för det så skall det ju vara ett nej så klart. Min uppfattning är att färre piloter säger ja. Vidare kan ett ja bero på destination, London är t.ex absolut nej av terrorskäl. Nu finns ju inte problemet för Andreas Eriksson eftersom hans plånbok inte öppnas för SAS och därmed förstår jag inte klagomålet från den källan. Kanske skulle chansen att åka i SAS cockpit öka om man flög med just dom :)

Nu har jag flugit SAS till Luleå ett antal... gånger, likväl till andra ställen.
Jag har slutat flyga SAS, då jag tycker BA är bättre.
Dock är detta en diskussion varför SAS låter vissa flyga och andra inte..

Antar att jag måste haft otur alla 10 tals gånger jag frågat och stött på en trist steward.
 

463829

Medlem
Nu har jag flugit SAS till Luleå ett antal... gånger, likväl till andra ställen.
Jag har slutat flyga SAS, då jag tycker BA är bättre.
Dock är detta en diskussion varför SAS låter vissa flyga och andra inte..

Antar att jag måste haft otur alla 10 tals gånger jag frågat och stött på en trist steward.

Luleå kanske klassas som terroristmål?
 
och du låter som en bortsk******...
Vad spelar det för roll om något flygbolag tillåter dig eller andra att komma in i cockpiten? Enligt din uppfattning är SAS hycklarflygbolag för de släpper in folk i cockpiten överhuvudtaget. Lufthansa har säkert likadan policy som SAS, är Lufthansa inte hycklareflygbolag då?

Ja, om Lufthansa har en policy som inte tillåter cockpit besök och dom godkände mig (för ett antal år sedan) så är dom hycklare också.
Har jag sagt något annat:confused:

Nu pratar vi dock SAS som jag försökt sinnessjukt många gånger på..
 

Traveller

Medlem
Nu har jag flugit SAS till Luleå ett antal... gånger, likväl till andra ställen.
Jag har slutat flyga SAS, då jag tycker BA är bättre.
Dock är detta en diskussion varför SAS låter vissa flyga och andra inte..

Antar att jag måste haft otur alla 10 tals gånger jag frågat och stött på en trist steward.

Man ska inte STÖTA på stewarden, då kan dom nog bli lite sura... Kanske dom blev rädda du skulle stöta på piloterna också:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen