Senaste nytt

Diskussion om hotell i Mersin mm

ulagun

Medlem
Rent krasst, vad i hela friden har man i Mersin att göra om man inte måste dit?
Besökt staden två gånger på genomresa. I mitt tycke helt ointressant storstad, ligger visserligen vid havet men inget utbud för turister.
Dessutom hiskeligt varmt på sommaren. Bodde på Hilton bägge gångerna. Ett av de bättre Hilton jag besökt faktiskt, dessutom bra priser.
Fick uppfattningen att de flesta besökare var inhemska affärsmän. Upplevde inte Mersin mer hotfullt än t.ex. Malmö. Snarare tvärtom.
 

Agö

Medlem
Rent krasst, vad i hela friden har man i Mersin att göra om man inte måste dit?
Besökt staden två gånger på genomresa. I mitt tycke helt ointressant storstad, ligger visserligen vid havet men inget utbud för turister.
Dessutom hiskeligt varmt på sommaren. Bodde på Hilton bägge gångerna. Ett av de bättre Hilton jag besökt faktiskt, dessutom bra priser.
Fick uppfattningen att de flesta besökare var inhemska affärsmän. Upplevde inte Mersin mer hotfullt än t.ex. Malmö. Snarare tvärtom.
När skedde dina besök?
 

ulagun

Medlem
När skedde dina besök?
Första var för sex år sedan. Reste då med buss Damaskus- Side. En f.ö oförglömlig resa. Gör det svårt att förstå att fatta vad och varför det som händer i Syrien
Andra gången var tre år sedan på väg till Norra Cypern. Blev inför den resan varnade för PKK. Kände inga hot.
Läget är ju helt annorlunda i nuläget. Skulle nog ta mig en rejäl funderare innan jag sätter mig på en landsvägsbuss Adana- Mersin
 

mtlmr

Medlem
Ulagun stod ju för det bästa bidraget i denna tråd - lyckades i min åsikt ge både Palazzi och Agö rätt!

Det är ett kanonhotell - men staden är ointressant (marknaden håller med). Pärla om man ska vara på hotell, skit om man ska göra något.. :)
 
Toppen