Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 35 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Bonusprogram:Lufthansa Miles and More
Flygbolag:Lufthansa
Kabinklass: First
Avreseort: Chicago ORD
Destination: Göteborg GOT
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 85 000
Skatter&avgifter (per person): 4 916 kr!!
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): juli 2018
Bokad: juli 2018

Lufthansa ville int släppa några awards på min flight till Star Alliance så fick bränna av några Lufthansamiles där det fanns tillgänglighet. Vansinnigt stygga avgifter dock, 5 tkr för en enkelresa är väl magstarkt.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Man bör inte boka en bonusresa från USA&Kanada om bonusprogrammet debiterar bränsletillägget som om det var med en vanlig betald biljett.

Ska det vara så stor skillnad i bränsletillägg på biljetten mellan USA->Europa och Europa->USA? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Asiana, Thai
Kabinklass: C + F
Avreseort: Göteborg
Destination: Bangkok
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 95000
Skatter&avgifter (per person): 3830:-/pp
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Nov
Bokad: Maj


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

GOT - FRA LH C
FRA - ICN OZ F
ICN - BKK OZ C
BKK - CDG TG F
CDG - FRA LH C
FRA - GOT LH C

Tanken från början var att försöka få byta till Lufthansa F till Seoul innan jag upptäckte att dom slutar med det strax innan vi åker.
Nu vet jag inte riktigt hur vi gör, om vi helt enkelt behåller bokningen eller försöker få till Lufthansa F till annan destination i Asien, men då skall man ju sen också hitta anslutning därifrån till Bangkok med kort varsel.
När slutar LH flyga First till ICN?
Eller är det pausen på 4 månader du menar?
För när jag har kollat förut och nu så flyger dom till oktober men har paus nov, dec, jan, feb och börjar igen i mars
 

jumbooze

Medlem
Onekligen grymt läckert och vädret verkar ha spelat med till fullo! Det lutar starkt åt att detta får bli en punkt på resan, även om det är några tusenlappar, men det känns som det kan vara värt det, speciellt om vädret är så bra som i din video!
Jag bokade denna tur till Milford men det blev avbokat pga regn, så tipset är boka så tidigt som möjligt så att du hinner bli ombokad och inte avbokad som jag.
Bussresan är mindre sexig om än det finns fin natur att se även från bussen
 
Det är möjligt att det bara är en paus, det har jag inte koll på.
Ja vad jag kan se så verkar det vara paus
Screenshot_2018-07-25 Book flights online - Homepage - Lufthansa ® United States of America.png
 
Nyligen bokat min första ordentliga bonusresa. Thailand över jul och nyår med några vänner, som även de bokat sin första längre bonusresa (deras rutt ser dock lite annorlunda ut). Det blir även första gången jag flyger något vassare än economy plus.

Försökte få till ett roligare stopp på ditvägen men restriktionen om endast ett byte i ankomstzonen satte stopp för de planerna. Blir en kväll hos några vänner i Amsterdam istället så jag ska inte klaga!

Längtar såklart efter veckorna i Thailand men ser lika mycket fram emot att uppleva First. Om jag lyckas med den här posten, planerar jag även skriva en reserapport under resans gång.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa, Thai, ANA
Kabinklass: Business, First, Economy
Avreseort: Stockholm
Destination: Krabi, Thailand
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 95000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 4002
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): December 2018
Bokad: Juli 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-AMS: SAS B
AMS-FRA: LH B
FRA-BKK: TA F
BKK-KBV: TA B
BKK-HND: TA B
HND-FRA: ANA F
FRA-ARN: LH C
Viktor vad är klass B?
Menar du Business så är det C :)
 
Toppen