Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Gerad88

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Asiana på långflygningen
Kabinklass: First på långflygningen
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Seoul
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 95k
Skatter&avgifter (per person): ~3300 SEK
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): september 2018
Bokad: mars 2018

Eftersom @palmen har pratat sig så varm om Asiana first class, så kände jag att det var dags att boka det. Vi stod i valet och kvalet att boka Singapore eller Asiana. Jag har aldrig varit i Seoul så det fick bli det som bestämde.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Går det inte att åka via Singapore
 
Går det inte att åka via Singapore

Inte i September, alla First awards på SQ var väl slut då. Fanns kanske enstaka.
Jo, hade gått att åka via Singapore säkert, det fanns en massa ledigt från Köpenhamn till Singapore. För mig är flygresan bara en liten del av upplevelsen, jag sover bättre i en hotellsäng och äter bättre på en restaurang än i vilken förstaklass som helst. Därför vill jag inte först flyga till Singapore och sen sex timmar till Seoul.
 

Matore

Medlem
Nu när jag såg att man kunde åka Singapore Airlines F så var jag tvungen att boka tur och retur Australien / New Zeeland i F.
Framför allt var jag sugen på A380-800 F, är det egna sviter?

Har Business Class från BNE-SIN, ska försöka hitta något roligare. T.ex Sydney -> SIN, eller Sydney ->BKK i First.

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: Singapore Airlines
Kabinklass: First Class & Business Class
Avreseort: CPH
Destination: Auckland (open jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng : 120 000 per person (Amex 2 for 1)
Skatter&avgifter (per person): ~3000 SEK
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): November 2018
Bokad: Mars 2018

CPH-SIN SQ F (B777 300ER)
SIN-AKL SQ F (A380 - 800)
// DESTINATION //
BNE - SIN Business Class SIN-CPH F (B777 300ER)

Visa bifogad bild 73883

Visa bifogad bild 73882
Kul, grattis! Försöker också hitta F hela vägen till AKL men Tallin lyckas inte hitta, nåt med married segments. Hur gjorde du?
 

ante_77

Medlem
Det var den, som vanligt, trevliga och duktiga Kristina som tog emot samtalet och ca. 15 minuter senare var resan bokad och betald. Är nöjd med flygbolagen och har (i dagsläget) ingen tanke på att försöka ändra till Lufthansa om möjligheten uppstår.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Den där Kristina skulle ha sig en löneförhöjning. Hon verkar besitta en kompetens som de andra saknar. Hon kan trolla fram de mesta
 
Toppen