Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Gus

Medlem
Det är alltså open jaw CPT-SEZ-ARN? Borde inte gått...fick du inga protester från agenten?
Ja precis, en sådan open jaw! Du menar att eftersom sträckan Cpt-Arn är längre än sträckan Sez-Arn så borde det inte ha gått? Jag har läst på lite om open jaw reglerna men aldrig riktigt fattat varför det inte går bra att själva open jaw-delen är längre än den längsta sträckan.

Hur som helst, agenten verkade inte känna till open jaw-reglerna, det var inga som helst protester.

Mycket kreativt tänk från din sida i alla fall, grattis till en/flera snygga bokningar! :)
Tack!! :)
Det tog flera nätter att klura ut hela rutten, blev väldigt glad när jag insåg hur många länder jag kunde få med i en bokning! :)
 

Gus

Medlem
Är ledsen, men jag förstår fortfarande inte :(

Har du bokat ARN-AKL // "Open jaw" // CPT-ARN?

Och AKL-PEK-HKG-JNB-CPT är en separat bokning?
Arlanda-Frankfurt-Astana-Peking-Auckland-Peking-Hong Kong-Johannesburg-Kapstaden är en bokning. Auckland är destinationen och där stannar vi 14 dagar.

Den andra resan är Kapstaden-Johannesburg-Addis Ababa-Seychellerna-Istanbul-casablanca-Lissabon-Arlanda. Då är Seychellerna destinationen, där stannar vi i fyra dagar.
 

MrDollar

Medlem
Arlanda-Frankfurt-Astana-Peking-Auckland-Peking-Hong Kong-Johannesburg-Kapstaden är en bokning. Auckland är destinationen och där stannar vi 14 dagar.

Den andra resan är Kapstaden-Johannesburg-Addis Ababa-Seychellerna-Istanbul-casablanca-Lissabon-Arlanda. Då är Seychellerna destinationen, där stannar vi i fyra dagar.
Bra bokning. Tog ett tag att pussla ihop va? :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Bra bokning. Tog ett tag att pussla ihop va? :)
Tack, kul att höra! :) Jag känner mig ganska ny på sådana här komplexa bokningar så det känns extra kul när man får beröm från redan duktiga bokare.:)

Ja ungefär två veckor tog det att hitta rätt rutt, ca 3 timmar per dag. Det svåra var att jag ville ha in så många nya länder som möjligt men samtidigt inte ha Zika-virus eller malaria då frugan är gravid. Hade det inte varit för dessa parametrar så hade det gått betydligt snabbare :).
 

Dr. Miles

Expert
Arlanda-Frankfurt-Astana-Peking-Auckland-Peking-Hong Kong-Johannesburg-Kapstaden är en bokning. Auckland är destinationen och där stannar vi 14 dagar.

Den andra resan är Kapstaden-Johannesburg-Addis Ababa-Seychellerna-Istanbul-casablanca-Lissabon-Arlanda. Då är Seychellerna destinationen, där stannar vi i fyra dagar.
För nästa gång, det är bäst att specificera en bonusresa i taget så att det inte blir förvirringar / missförstånd. :)
 
Arlanda-Frankfurt-Astana-Peking-Auckland-Peking-Hong Kong-Johannesburg-Kapstaden är en bokning. Auckland är destinationen och där stannar vi 14 dagar.

Den andra resan är Kapstaden-Johannesburg-Addis Ababa-Seychellerna-Istanbul-casablanca-Lissabon-Arlanda. Då är Seychellerna destinationen, där stannar vi i fyra dagar.

Tack för förtydligandet! Det är med andra ord inte en open jaw i ordets rätt bemärkelse utan två enkelresor du har bokat? Men då borde priset bli annorlunda än vad du säger?

Europa -> Stillahavsområdet kostar 108 000 poäng enkel väg.
Södra Afrika -> Europa kostar 84 000 poäng enkel väg.

Totalt: 192 000 poäng (dvs 96 000 p.p. med 2 vouchers). Men jag måste missa någon detalj här, eller så tänker jag fel någonstans.

Vidare hade jag ingen aning om att man kunde boka enkelresor med en destination och sedan resa vidare efter destinationen. Det öppnat ju upp minst sagt intressanta möjligheter
 
Toppen