Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Fick bli en liten sommarbokning när man ändå är ute och far i världen på semester.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: ANA, Lufthansa, Thai
Kabinklass: Business/First
Avreseort: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Skatter&avgifter (per person): ca 4000 kronor
Antal resenär: 1 vuxen
När (avresans tidpunkt): Juli
Bokad: Juni


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

HND-GMP ANA B788 C
ICN-FRA Lufthansa A380 F
FRA-HKG Lufthansa A380 F
HKG-BKK Thai A380 F
BKK-SIN Thai B773 C
SIN-NRT ANA B77W F

Vad är destinationen, och hur många poäng kostade det?
 

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS/EVA Air/Thai
Kabinklass: Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Taipei / Ho Chi Minh
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 70 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2786 kr
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt):
December 2017
Bokad: Juli 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Blir tre veckor i Taiwan och Vietnam i vinter, resa till Taipei och hem från Ho Chi Minh. Det ska bli roligt att testa Eva Air, har velat göra det länge. Även första Thai Business för mig, ska också bli trevligt :)
Enligt din routemap, finns det flight mellan Taipei och Ho Chi Minh City, är det Open jaw eller Köpenhamn-Taipei T/R?
 

ldmnt

Medlem
De verkar inte ha stängt möjligheten helt och hållet. Jag gjorde precis en ändring i min befintliga bokning för resa nu i slutet av juli. Hade tidigare flyg hem från Toronto YYZ-LAX-ICN-FRA-CPH-ARN
Ändrade nu till YYZ-LGA,JFK-ICN-FRA-CPH-ARN för att slippa en relativt lång flygning i Business med AC i en A320 på YYZ-LAX. Är kanske möjligt att de låter folk som har befintliga bokningar med routing till/från USA via Asien eller tvärtom att behålla bokningen och göra ändringar i den. Ställde medvetet ingen fråga om detta.

Nya bokningen:
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Air Canada, Asiana, SAS
Kabinklass: C, Plus, F
Avreseort: Arlanda (ARN)
Destination: Toronto (YYZ)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person):75 000 (AMEX 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3634 kr
När (avresans tidpunkt): Juli 2017
Bokad: Juni 2017, ändrad juli 2017
Antal personer: 2

ARN-MUC LH C A320
MUC-YYZ LH C A330-300
//Destination
YYZ-LGA AC C A319
JFK-ICN OZ F A380
ICN-FRA LH C A380
FRA-CPH LH C A321
CPH-ARN SK Plus A320


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Skönt att höra. Förhoppningsvis kommer det fungera på detta sätt enda fram till dec/jan~ när det är dags att lägga på Lufthansa First på min bokning
 

tomle

Medlem
Nu är det slut på det roliga!
Nu gäller restriktionerna igen. Jag försökt boka om min Asienresa över USA men det tillåts inte längre. Har ringt flera gånger och pratat med olika agenter men det är helt kört. Tallin fick instruktioner från SAS i fredags och nu går det inte längre att boka över USA i systemet. Kul så länge det varade och grattis till er som lyckades utnyttja luckan.
Aj aj vad surt. Borde ha engagerat mig tidigare i att boka en resa men sånt är livet :(
 

JimmyH

Medlem
SAS tycker jag ska uppgradera till PLUS :D
upload_2017-7-10_21-11-26.png
 

jumbooze

Medlem
Bonusprogram: Turkish Airlines Miles&Smiles
Flygbolag: Thai Airways
Kabinklass: Business Class
Avreseort: Stockholm Arlanda
Destination: Sydney/Melbourne
Enkelresa eller Tur&retur: Open-jaw
Antal poäng (per person): 150 000 miles (105 000 enligt tabellen.)
Skatter&avgifter (per person): 937kr
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Mars 2018
Bokad: Juli 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Att boka en Star Alliance bonusresa med Turkish Airlines är ett oskick som heter duga. Bestämde mig i god tid för att boka nästa års påskresa till Australien då det fanns gott om bonusplatser på Thai Airways från Arlanda. Fördelen med Thai är att de inte debiterar några bränsletillägg på flygningar till/från Skandinavien. Biljetten ställdes ut på Turkish Airlines biljettkontor på Arlanda, och processen gick smidigt bortsett från prissättningen. Enligt tabellen kostar en bonusresa i Business från EU2 till Oceanien 105 000 miles, men av någon anledning blev jag debiterad 150 000 miles. Tydligen är det dyrare att åka från Asien till Australien än från Europa, så misstänker att de drog för den högre zonen.
De kan ju ha fått nollan på fel "plats"?
 
Toppen