Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

MrDollar

Medlem
Med betoning på lite för långt... :p

Känns som vi kan ha gått lite för långt med det här men man måste ju utnyttja läget medans det går:

Vilket bonusprogram du använder poäng ifrån:
Eurobonus
Vilka flygbolag: Thai, Asiana, Air India, Turkish, ANA, Austrian
Vilken kabinklass: Business, Economy, First
Avreseort: CDG
Destination: KUL
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng: 80000+50000 per person samt 2x 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter: ca ~8200 kr per person
Antal resenär 2 personer
När: Nov-Dec 2017
Bokad: Juni 2017

Utresa:
CDG(TG F)-BKK(TG F)-ICN(OZ F)-JFK(AI F)-DEL(TK C)-IST(TK C)-ORD(NH F)-NRT(NH C)-KUL

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hemresa:
BKK(TG F)-KIX(NH X)-HND(NH F)-JFK(AI F)-DEL(TG C)-BKK(TG F)-NRT(NH F)-JFK(OS C)-VIE

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

107h i F. Med lite flyt kan några legs bokas om till LH F innan utresa och även det lite obehagliga ekonomi legget.
 

Abbs

Medlem
Herregud. Behöver boka om min enkel till Singapore märker jag, har ju bara 4 legs. Jag bokar utan 2-4-1 voucher, men om jag ringer utanför ordinarie öppettider, hamnar jag hos Talinn då?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Herregud. Behöver boka om min enkel till Singapore märker jag, har ju bara 4 legs. Jag bokar utan 2-4-1 voucher, men om jag ringer utanför ordinarie öppettider, hamnar jag hos Talinn då?
Du hamnar hos någon extern i alla fall. Försökte det men de kunde tyvärr inte göra något avancerat. Men det är ju bara att testa
 

kexxcream

Medlem
Pratade med Tallin idag och lärde mig något nytt när jag försökte förlänga tiden i Dubai för min award-resa som ser ut såhär.

Köpenhamn -> Istanbul -> Houston -> Tokyo (destination) -> Mumbai -> Dubai -> Zurich -> Köpenhamn -> Oslo


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det var inte möjligt att förlänga tiden i Dubai så jag gick vidare och ville se om det var möjligt att åka tillbaka till USA eftersom vi har så kort tid där på väg till Tokyo och det gick. Resan skulle se ut såhär:

Köpenhamn -> Istanbul -> Houston -> Tokyo (destination) -> Mumbai-> Frankfurt -> Washington DC -> Frankfurt -> Köpenhamn


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det blev ytterligare €116 och lite till. Slutade med att kostnaden blev cirka 1500 kr extra per person eller 3000 kr. Jag tyckte det var värt för att cirkla jorden 1.5 men polaren var inte lika pigg på det. Summan av kardemumman: korsar du Atlanten mer än en gång och sen hem igen till Europa så kostar det extra.

Man har blivit positivt skadad av detta forum när man vill åka 50 000 km på en awardresa :)
 
Last edited:

Abbs

Medlem
Ringde in en bokning till SAS kundtjänst, skulle gå på beräkning av skatter. Vågar dock inte ropa hej förrän biljetten är utställd...
 
Toppen