Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

taxvalp

Medlem
Ser intressant ut! Hur långa uppehåll har du på öarna, när jag tittar så hittar jag bara rutten med uppehåll på över 24 timmar på ett par ställen. Fick du igenom det?

Det är flight UA155 GUM-HNL och man stannar bara 30-40 min på varje ställe, tyvärr. Köpte dock till Econony Plus för drygt 100$ vilket ger extremt bra värde per timme eftersom det är cirka 14h...
 

Jonas C

Medlem
Fasligt tråkig resa, förstår inte hur jag lyckats pricka in samma flygtyp på alla intressanta delsträckor. Har lust att byta ut en del, men Tallinn hotar med married segments på tillbakaresan. Vill inte gärna missa first med Singapore airlines. Några tips?
777-300ER. Enorm skillnad ;)
Tyvärr finns det inte mycket som man kan göra med SQ benen. Har man väl bokat två SQ flygningar och behöver ändra någon av dem så måste man boka av bägge och hoppas att de dyker tillbaka som bonusplatser. Det som man kan byta ut är flygningarna före och efter SQ.
 

palmen

Moderator
777-300ER. Enorm skillnad ;)
Tyvärr finns det inte mycket som man kan göra med SQ benen. Har man väl bokat två SQ flygningar och behöver ändra någon av dem så måste man boka av bägge och hoppas att de dyker tillbaka som bonusplatser. Det som man kan byta ut är flygningarna före och efter SQ.
Det ska gå att splitta dessa "married segments", men det kräver att SAS ringer till SQ och får dom att släppa på det.
Jag fick hjälp med just detta från vanliga SAS supporten, vem/vart de ringde för att ordna detta har jag dock ingen aning om, men mina två "married segments" splittades upp i alla fall så jag kunde behålla ena benet och boka av det andra.
 

MLG55

Medlem
Hej
Nu är min andra resa med eurobonus bokad. Jag hade egentligen tänkt åka till Jamaica men dit var det lite svårt att hitta någon bra bonusresa som passade mig, använde United och Awardfares som sökmotorer. Testade även att söka med SAS egna sida men den hittade inget bra heller.
Eftersom jag följer "lyckade bonusresor tråden" och sett att många av er åker till BALI så testade jag en sökning på det resmålet och första sökningen som kom upp var en riktigt bra resa så jag bokade direkt
Nu i efterhand har jag börjat fundera lite och vi kommer att vara på BALI i 7 dagar. Det känns som det är lite för lite dagar för en så lång flygning? Vad tycker ni som varit där, räcker det med en vecka eller ska jag lägga till några fler dagar om det går? Jag hade endast tänkt ändra på utresan isåfall och åka tidigare, hemresan vill jag helst behålla.
Kan jag ändra på min resa eller förlorar jag hela resan då?
Eftersom jag inte riktigt tänkte till när jag bokade så hade jag ingen tanke på om man behöver vaccinera sig eller inte. Behöver man det tror ni? Det kanske redan är försent ( åker i april )
Kan ingenting om BALI men det verkar vara väldigt populärt resemål i denna gruppen så det borde väl vara bra
Hoppas nån kan hjälpa till att besvara nån av min frågor
 

JacobGBG

Medlem
Nu i efterhand har jag börjat fundera lite och vi kommer att vara på BALI i 7 dagar. Det känns som det är lite för lite dagar för en så lång flygning? Vad tycker ni som varit där, räcker det med en vecka eller ska jag lägga till några fler dagar om det går? Jag hade endast tänkt ändra på utresan isåfall och åka tidigare, hemresan vill jag helst behålla.
Kan jag ändra på min resa eller förlorar jag hela resan då?
Eftersom jag inte riktigt tänkte till när jag bokade så hade jag ingen tanke på om man behöver vaccinera sig eller inte. Behöver man det tror ni? Det kanske redan är försent ( åker i april )

Det funkar att göra ändring men det kostar 250 pix per person.

7 dagar i Bali skulle jag hålla med om är lite för kort för den flygresan, helst skulle jag kombinerat med ett par nätter i bangkok/singapore men medveten att det är knivigt med EB award-regler.
 
Hej
Nu är min andra resa med eurobonus bokad. Jag hade egentligen tänkt åka till Jamaica men dit var det lite svårt att hitta någon bra bonusresa som passade mig, använde United och Awardfares som sökmotorer. Testade även att söka med SAS egna sida men den hittade inget bra heller.
Eftersom jag följer "lyckade bonusresor tråden" och sett att många av er åker till BALI så testade jag en sökning på det resmålet och första sökningen som kom upp var en riktigt bra resa så jag bokade direkt
Nu i efterhand har jag börjat fundera lite och vi kommer att vara på BALI i 7 dagar. Det känns som det är lite för lite dagar för en så lång flygning? Vad tycker ni som varit där, räcker det med en vecka eller ska jag lägga till några fler dagar om det går? Jag hade endast tänkt ändra på utresan isåfall och åka tidigare, hemresan vill jag helst behålla.
Kan jag ändra på min resa eller förlorar jag hela resan då?
Eftersom jag inte riktigt tänkte till när jag bokade så hade jag ingen tanke på om man behöver vaccinera sig eller inte. Behöver man det tror ni? Det kanske redan är försent ( åker i april )
Kan ingenting om BALI men det verkar vara väldigt populärt resemål i denna gruppen så det borde väl vara bra
Hoppas nån kan hjälpa till att besvara nån av min frågor
Jag har en liknande resa. Vi valde 8 nätter (9 dagar) på plats, dvs exkl restid. För oss passar det utmärkt med utresa på en torsdag och kommer hem på en söndag.
 

squeezen

Medlem
Hej
Nu är min andra resa med eurobonus bokad. Jag hade egentligen tänkt åka till Jamaica men dit var det lite svårt att hitta någon bra bonusresa som passade mig, använde United och Awardfares som sökmotorer. Testade även att söka med SAS egna sida men den hittade inget bra heller.
Eftersom jag följer "lyckade bonusresor tråden" och sett att många av er åker till BALI så testade jag en sökning på det resmålet och första sökningen som kom upp var en riktigt bra resa så jag bokade direkt
Nu i efterhand har jag börjat fundera lite och vi kommer att vara på BALI i 7 dagar. Det känns som det är lite för lite dagar för en så lång flygning? Vad tycker ni som varit där, räcker det med en vecka eller ska jag lägga till några fler dagar om det går? Jag hade endast tänkt ändra på utresan isåfall och åka tidigare, hemresan vill jag helst behålla.
Kan jag ändra på min resa eller förlorar jag hela resan då?
Eftersom jag inte riktigt tänkte till när jag bokade så hade jag ingen tanke på om man behöver vaccinera sig eller inte. Behöver man det tror ni? Det kanske redan är försent ( åker i april )
Kan ingenting om BALI men det verkar vara väldigt populärt resemål i denna gruppen så det borde väl vara bra
Hoppas nån kan hjälpa till att besvara nån av min frågor
Jag drar dit med frugan på långweekend. 3 nätter på plats. Så jag tycker 7 dagar är värt det.
Blir iofs andra besöket för oss
 

gjohansson

Medlem
Hej
Nu är min andra resa med eurobonus bokad. Jag hade egentligen tänkt åka till Jamaica men dit var det lite svårt att hitta någon bra bonusresa som passade mig, använde United och Awardfares som sökmotorer. Testade även att söka med SAS egna sida men den hittade inget bra heller.
Eftersom jag följer "lyckade bonusresor tråden" och sett att många av er åker till BALI så testade jag en sökning på det resmålet och första sökningen som kom upp var en riktigt bra resa så jag bokade direkt
Nu i efterhand har jag börjat fundera lite och vi kommer att vara på BALI i 7 dagar. Det känns som det är lite för lite dagar för en så lång flygning? Vad tycker ni som varit där, räcker det med en vecka eller ska jag lägga till några fler dagar om det går? Jag hade endast tänkt ändra på utresan isåfall och åka tidigare, hemresan vill jag helst behålla.
Kan jag ändra på min resa eller förlorar jag hela resan då?
Eftersom jag inte riktigt tänkte till när jag bokade så hade jag ingen tanke på om man behöver vaccinera sig eller inte. Behöver man det tror ni? Det kanske redan är försent ( åker i april )
Kan ingenting om BALI men det verkar vara väldigt populärt resemål i denna gruppen så det borde väl vara bra
Hoppas nån kan hjälpa till att besvara nån av min frågor
Vi har precis som Holmen skrev 8 nätter på plats. Åkte ut i torsdags och kommer hem på söndag (är alltså här nu). Jag tycker det funkar lika bra som en vecka till Turkiet men dock lite extra för den längre restiden som sagt.
 

Alf

Medlem
Det ska gå att splitta dessa "married segments", men det kräver att SAS ringer till SQ och får dom att släppa på det.
Jag fick hjälp med just detta från vanliga SAS supporten, vem/vart de ringde för att ordna detta har jag dock ingen aning om, men mina två "married segments" splittades upp i alla fall så jag kunde behålla ena benet och boka av det andra.

Jag fick uppgiften att det är ” married segments” på min bokning till CPH-AKL. Jag provade ditt tips och ringde vanliga SAS supporten och fick då svaret att biljetterna gick att boka om när det gällde sista sträckan utan att CPH- SIN påverkades. Jag frågade då om han gjort något för att detta skulle gå och fick till svar att han inte gjort mer än att prova att det gick och det gjorde det. Kan man lita på detta?
 

palmen

Moderator
Jag fick uppgiften att det är ” married segments” på min bokning till CPH-AKL. Jag provade ditt tips och ringde vanliga SAS supporten och fick då svaret att biljetterna gick att boka om när det gällde sista sträckan utan att CPH- SIN påverkades. Jag frågade då om han gjort något för att detta skulle gå och fick till svar att han inte gjort mer än att prova att det gick och det gjorde det. Kan man lita på detta?
Lita på vad? Gick det så gick det väl och jag utgår ifrån att de inte rörde CPH-SIN flighten?
Vem var det som sa att det var married segments? Om de nu kunde ändra andra flighten så är det inte married segments.

Den lilla erfarenhet jag har av detta är att "oftast" så kopplas två SQ-flighter ihop i en bokning så de blir "married segment" men det behöver inte ske "alltid".
 
Toppen