Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

mischadee

Medlem
Någon annan som råkat ut för att Tallin bokat en resa med ett stopp som är långt över 24 timmar utan att de ens har reagerat på det. Nu har det "drabbat" mig då jag ankommer BKK 16 på eftermiddagen och skulle vidare till FRA 23:45 men de bokade in mig till dagen efter. Hur jag kunde missa det är också ett frågetecken??? Nu blir det drygt ett dygn extra i Bangkok vilket kanske inte är helt fel men mina barn blir ju drabbade. Tror ni Tallin kan göra något åt detta kostnadsfritt om det finns platser tillgängliga såklart eftersom det egentligen var deras misstag att de bokade in på ej gällande regler så att säga?
 

Tonton

Medlem
Någon annan som råkat ut för att Tallin bokat en resa med ett stopp som är långt över 24 timmar utan att de ens har reagerat på det.

Ja, jag har en sådan resa senare i år.

IMG_2791.jpg


Hur jag kunde missa det är också ett frågetecken???

Det är inget automatisk stopp i system - utan helt enkelt en manuell kontroll. Det är lätt hänt.

Tror ni Tallin kan göra något åt detta kostnadsfritt om det finns platser tillgängliga såklart eftersom det egentligen var deras misstag att de bokade in på ej gällande regler så att säga?

Ja, det kan de nog göra.
Kolla först upp alternativ och ring sedan in för att göra en ändring. Skulle de mot förmodan inte vilja göra ändringen kostnadsfritt så skulle jag göra en HUACA.
 
Bonusprogram:Eurobonus
Flygbolag:Thai
Kabinklass:C
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Phuket (HKT
Enkelresa eller Tur&retur:T/R
Antal poäng (totalt): 330 000 Eurobonuspoäng + 2st Amex 2-4-1-vouchers
Skatter&avgifter (totalt): 5024
Antal resenärer: 5st - 2 Vuxna, 2 barn (3 + 6), 1 infant (2 år)
När (avresans tidpunkt): Januari 2020
Bokad: Feb 2019

Med mindre än 1 månad to spare innan minstigen blir 2 år gammal så är det dags att åka iväg för syrran och hennes familj.

Det står mellan Thailand och Mexico. Vi såg dock till att ha detta bokat, så att det finns något konkret att luta sig mot. Inte alltid lätt att hitta 4 platser på en direktflight i högsäsong :)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Kollade på exakt samma igår, 02JAN. Grattis till en bra bokning! :)
 

palmen

Moderator
Bonusprogram: Miles & Bonus
Flygbolag: EVA Air
Kabinklass: C
Avreseort: DPS
Destination: AMS
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 55 000
Skatter&avgifter (per person): €90
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Maj 2019
Bokad: Februari 2019


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Aegean verkar ha tightat till möjliga bokningar (typ onlinebokningens förslag är lag) så passar på att bränna lite poäng. @Lukas S reserapport gjorde att jag inte kunde låta blir att testa EVA på longhaul.
Verkar dessutom vara Hello Kitty på DPS-TPE som kanske kan bli kul.. har dock lite svårt för den där rosa katten.
Har de ändrat så man får ha mer än 2 flighter nu?
 

Atom

Medlem
Ändrar bokningen lite.
Mer info Sökes awardresa Stockholm - Sydney+Auckland (business/first) | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Thai Airways, Singapore Airlines
Kabinklass: Eko, First, Business
Avreseort: ARN
Destination: SYD + AKL
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & retur open jaw
Antal poäng (per person): 125 000poäng + Amex 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter (per person): 1870kr (inkl. ändringsavgifter)
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Januari 2020
Bokad: 5 Februari 2019 (ändrad 7 februari)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Flighter:
ARN-FRA - SAS - A320 - Ekonomi
FRA-BKK - Thai Airways - A380 - First
BKK-SYD - Thai Airways - B747 - First

AKL-SIN - Singapore Airlines - A350-900- Business
SIN-(DME)-ARN - Singapore Airlines - A350-900 - Business

Hur fick du din resa så billigt jämfört med användaren Bucketlists post #82 ?
Är det för du har ett leg som ekonomi?

Känns som extremt bra värde för poängen 125k eurobonus och 1 2-4-1 för de flygningarna.
 
Toppen