Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

palmen

Moderator
Uppdatering. Lyckades knipa first även på hemvägen samt lägga till SIN-MLE men endast ekonomi på sista benet. Får väl stå ut med om det nu inte dyker upp tillgänglighet i business framöver. Får troligtvis köpa MLE-SIN som enkel om det inte dyker upp ngt passande. Fick lägga till 8750 EB poäng/p för dessa ändringar.
Så du fick CPH-SIN-MLE på samma biljett? Det är riktigt bra.
 
Om jag ska lägga till ett leg på en bokad award-resa för 2 personer till och från Asien (EB). Är det 150kr per person i ombokningskostnad eller hur är det nu med de nya reglerna`?
 

squeezen

Medlem
Uppdatering. Lyckades knipa first även på hemvägen samt lägga till SIN-MLE men endast ekonomi på sista benet. Får väl stå ut med om det nu inte dyker upp tillgänglighet i business framöver. Får troligtvis köpa MLE-SIN som enkel om det inte dyker upp ngt passande. Fick lägga till 8750 EB poäng/p för dessa ändringar.
var det också de 450 SEK som fick betalas igen? Antar det?
 

JPlicious

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa & Air India
Kabinklass: First / Business
Avreseort: ARN
Destination: GAU
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 95000 ( Amex 241 )
Skatter&avgifter (per person): 1610 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): November 2018
Bokad: (Idag) November 2018

RIKTIGT NÖJD :D Lyckades med nöd och näppe få in First på hemresan, avresa imorgon till Indien för en polares bröllop.

Stockholm - Frankfurt (Lufthansa Business) A320-200
Frankfurt - Bangalore (Lufthansa First Class) B747-8i
Bangalore - Kolkata (Air India Business) A320-200
Kolkata - Guwahati (Air India Business) A319-200

Guwahati - New Delhi (Air India Business) A321-200
New Delhi - Mumbai (Air India First Class) B777-300ER
Mumbai - Frankfurt (Lufthansa First Class) B747-8i
Frankfurt - Stockholm (Lufthansa Business) A320-200N


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Spännande! Erfarenheter av Air India sedan tidigare?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Swiss / SAS
Kabinklass: Business / Plus
Avreseort: MIA
Destination: OSL
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 39000( Amex 241 )
Skatter&avgifter (per person): 645 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Idag 17 November
Bokad: Idag 17 November

Ja vad gör man inte. Avbröt semestern 3 dagar tidigt.
Jag gillar att flyga, är spontan och ville prova något nytt. Sen att jag är kär också gjorde inte saken svårare att boka denna!
Swiss business till Zürich sedan SAS plus till tjejen i Oslo. Allt bokat via SAS nya Star Alliance bokning helt själv! Smidigt!
Har 3 timmar på Zürich som jag tänkt döda med ett besök i Zwiss första klass lounge som jag hoppas jag tar mig till och kommer in i som *A guld.

:)
Ja du, lycka till med att komma in i en förstaklasslounge med en businessclassbiljett plus det faktum att du är head-over-heals semesterförälskad... Rapportera gärna om det gick bra...
 
Toppen