Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Tar med dottern på hennes första resa i C. Blir en "sportlovsrunda" till HKG t/r där vi också troligen kommer göra en avstickare till BKK några dagar på separat bokning. Bonusresan bokades ursprungligt i April med Plus på utresan och Business på hemresan, men när det idag dök upp platser på utresan högg jag dem direkt. Känns riktigt bra!

Flygbolag
: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: HKG
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 37500 + Amex Voucher
Skatter&avgifter (per person): 377kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Feb 2019
Bokad: April och Oktober 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Ursäkta frågan men kostar inte T/R i SAS business 100k? Alltså 50k/pers med voucher?
 

jsn

Medlem
Tar med dottern på hennes första resa i C. Blir en "sportlovsrunda" till HKG t/r där vi också troligen kommer göra en avstickare till BKK några dagar på separat bokning. Bonusresan bokades ursprungligt i April med Plus på utresan och Business på hemresan, men när det idag dök upp platser på utresan högg jag dem direkt. Känns riktigt bra!

Flygbolag
: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: HKG
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 37500 + Amex Voucher
Skatter&avgifter (per person): 377kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Feb 2019
Bokad: April och Oktober 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Ooohh stackars flicka!! Hon kommer inte kunna flyga alls under studietiden eller de första åren med jobb när hon redan nu får BCS...
Alternativt det kommer bli dj***igt dyrt för pappa under många år framöver :D
 

Hafermann

Medlem
Ooohh stackars flicka!! Hon kommer inte kunna flyga alls under studietiden eller de första åren med jobb när hon redan nu får BCS...
Alternativt det kommer bli dj***igt dyrt för pappa under många år framöver :D
Haha ;-)

Det är en flygvan dam, som redan har en bit över 100 flygningar trots ung ålder. Och det är dags att få åka i C på riktigt, inte bara bli matad med youtubefilmer.
 
Last edited:

P.Andersson

Medlem
Hej :) Är ny på forumet. Har bokat en resa för två från ARN - LAX med SAS business och en returresa från NYC - ARN med SAS plus (nu i november). Kostnad 90 000 poäng samt en 2-4-1 voucher samt ca 700kr i skatt per person. Tycker ni att jag ska satsa på att hitta en Star Alliance resa i Businessclass på hemvägen istället för SAS plus? Kommer ju kosta ytterligare 20 000 poäng isåfall samt ca 2000kr per person i bränse. Har ca 130 000 poäng kvar efter denna bokning som kostade 90 000 poäng.
 

Taggen

Medlem
Det där är omöjligt att svara på. Det är upp till dig om det är värt det. Fördelen med business med *A är att du har möjlighet att få lie-flat stolar då flygen österut är nattflyg med SAS. Dock kommer du behöva byta i Europa så du kommer vara hemma på ARN senare än med direktflyget. Det beror liksom på dina preferenser.
 

P.Andersson

Medlem
Jag kommer ändå vara tvungen att byta en gång då jag sedan skall ta flyg från ARN - GOT (missade att skriva det i första inlägget). Men jag känner mig så osäker om det är värt att lägga till 20k poäng + några tusen kronor. Sas plus är ändå helt OK och hemresan NYC - ARN är ju "bara" 7,5 h. Tycker det är intressant att höra hur ni andra resonerar :)
 

mha321

Medlem
Jag kommer ändå vara tvungen att byta en gång då jag sedan skall ta flyg från ARN - GOT (missade att skriva det i första inlägget). Men jag känner mig så osäker om det är värt att lägga till 20k poäng + några tusen kronor. Sas plus är ändå helt OK och hemresan NYC - ARN är ju "bara" 7,5 h. Tycker det är intressant att höra hur ni andra resonerar :)
Om du hittar en star flight som tar dig till got med ett byte så skulle jag göra det. Däremot om du då åker på två byten, typ ett ute i Europa och sedan ett på Arlanda ändå, skulle jag sitta kvar med nuvarande biljett.

Och förstås med en seat alert på om det dyker upp något med kort varsel på sas flyget I busines!
 
Toppen