Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

squeezen

Medlem
Kanske har de släppt så pass att man iaf får ha stopp i båda asien zonerna?
De har ju varit nitiska ett tag och sagt ett byte i ”destinationszonen” vilket de facto hel asien inte är. Utan det är ju olika zoner.

Såg även en annan bokning nyligen med byte i både dehli och singapore. Som @Bjorken gjorde. Den hade nog inte heller varit ok för några veckor sedan...?

Edit: indien är ju ytterligare en annan zon än då två asien ditona
 

palmen

Moderator
Jag talade med Kristina (Nr.1) och innan jag gav förslagen på flighter frågade jag utryckligen om det var okej att göra 2 stopp i Asien. Hon bad mig rabbla upp förslagen på flighter och efter att hon hittat tillgänglighet på samtliga flyg på utresan så sa hon att det var OK.
Jag försöker oftast vara trevlig men i det här fallet så tror jag inte att det hade någon avgörande betydelse ;)
Kristina brukar vara bra och kunna lösa det mesta, frågan är om det var på eget bevåg för att det var rimligt eller om det var helt enligt reglerna.
 

danielhog

Medlem
Lyckades hitta platser till Miami och passade på att boka upp direkt åt syrran och hennes familj. Nu får de äntligen användning för poängen och vouchers som jag har sett till att de har tjänat ihop senaste året.

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus & Business
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Miami (MIA)
Enkelresa eller Tur&retur:ToR
Antal poäng (per person): 33 750 poäng (+2st 2-4-1 totalt)
Skatter&avgifter (per person):3302kr
Antal resenärer:2 vuxna, 2 barn, samt 1 infant
När (avresans tidpunkt):Januari 2019
Bokad: September 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hur kommer du med till 33.750 poäng per person för T/R? Får inte ihop matten riktigt.
 

Tonton

Medlem
två vuxna, två barn + 2 vouchers = 50 + 25 + 40 + 20 = 135k. Delat på 4 blir 33.750 så;
1 vuxen + 1 barn i Business
1 vuxen + 1 barn i Plus
+2 st vouchers.

Du är helt korrekt i princip. Det är business ut, och plus hem för allihopa - blir dock samma poängkostnad med din ekvation.
Dock hände något konstigt idag. Tänkte inte dela med mig av det publikt först, men gör det ändå. Det "värsta" som kan hända är att det justeras och blir korrekt.

Denna bokades online av mig igår, utan vouchers. Ringde in till Tallinn idag för att justera bokningen så att poängen dras från min syster istället för mig, samt att hennes 2st 2-4-1-vouchers används. Detta fixades på cirka 5 min, men hör och häpna, när Kristina är klar säger hon att kostnaden med dessa vouchers blir 90k poäng totalt. Det är också det som har dragits från min systers konto.

Så just nu är det 22500 poäng per person :)
 
Toppen