Senaste nytt

Diskussion om att matcha till sig status hos hotell

henrik l

Medlem
Har inga synpunkter på HH's matchning mer än rent pragmatiska och jag bestämde mig för att inte hoppa på den. Har själv haft mellan 50-60 hotellnätter per år de senaste 4-5 åren vilket gör att förmåner som lounge, frukost och eventuell uppgradering uppskattas. Har har bott ihop (nästan) till guldet på Marriott som kräver 50 nätter, men med mina 40 nätter brukar har jag nog åkt med på "Snäll mot Européer kvoten". Sedan har jag lyckats maxa Accors kampanjer sedan förra året och ta mig upp till platinum på cirkus 10 nätter. Att i detta läge matcha till sig ett HH-diamond har jag inte brytt mig om, eftersom jag kanske skulle utnyttja det en eller två gånger. Jag skulle i och för sig kunna gå ner mot 10 nätter på Marriott och sedan köpa tillbaka guldet varje år, men då skulle jag missa deras Megbonus. Men som med bonuskort inom flyget så är det väl tre saker som styr: Resmönster, resmönster och resemönster:D
 

JohanA

Medlem
Sedan jag matchade till Diamond så har jag gjort fyra bokningar varav tre är stays som jag antagligen hade förlagt till ett annat hotell om jag inte haft HHD.

Hilton, Kuala Lumpur
Waldorf Astoria, Shanghai
Conrad, London

Den fjärde stay som jag bokat är Hilton, Shanghai men den hade jag nog bokat ändå.
Kommer även lägga mer stays på Hilton i år än normalt pga HHD och ska försöka behålla HHG iaf.

Man kan argumentera fram och tillbaka men en stor del av syftet med matchningarna måste ju ha varit att just fånga resenärer som mig.
 

EBGGOT

Medlem
Sedan jag matchade till Diamond så har jag gjort fyra bokningar varav tre är stays som jag antagligen hade förlagt till ett annat hotell om jag inte haft HHD.

Hilton, Kuala Lumpur
Waldorf Astoria, Shanghai
Conrad, London

Den fjärde stay som jag bokat är Hilton, Shanghai men den hade jag nog bokat ändå.
Kommer även lägga mer stays på Hilton i år än normalt pga HHD och ska försöka behålla HHG iaf.

Man kan argumentera fram och tillbaka men en stor del av syftet med matchningarna måste ju ha varit att just fånga resenärer som mig.

Frågan är ju också fall du hade bott på bo hilton om du fick HHG istället för HHD? Dvs det hade inte vattnat ut HHD och gjort sig "obekväma" med oss riktigt trogna Hilton HHD´s. Jag tror inte det hade förlorat många stays fall det gav ut HHG istället för HHD....

Du kanske bor där 4 stays mer detta året pga av detta men jag kommer bo där 4-10 stays mindre ...
 

JohanA

Medlem
Frågan är ju också fall du hade bott på bo hilton om du fick HHG istället för HHD? Dvs det hade inte vattnat ut HHD och gjort sig "obekväma" med oss riktigt trogna Hilton HHD´s. Jag tror inte det hade förlorat många stays fall det gav ut HHG istället för HHD....

Du kanske bor där 4 stays mer detta året pga av detta men jag kommer bo där 4-10 stays mindre ...

Nej jag kommer bo betydligt fler än fyra flera stays.
 
Last edited by a moderator:
Toppen