Senaste nytt

Diskussion om att matcha till sig status hos hotell

Sven

Medlem
Agehall. Var glad istället att vi som matchat för Diamond får chansen att testa detta. Tror faktiskt de flesta här inte klarar att bo ihop till nivån. Tror för övrigt att statusmatchkampanjer som denna och rykten kring det hjälper till att öka läsarbasen för BC. Utan den här typen av kampanjer, deals och annan statusmatch mellan flygallianser skulle det vara meningslöst att läsa här för merparten tror jag. Ingen vill läsa om elitresenärer som dig och några fler som fick rumsuppgradering och lounge på fint hotell utan att någonsin få chansen att uppleva det själva. Möjligheterna att nå förmåner För egen del är viktigt för BC läsarna.
Dessutom tror jag att vi ändå är ganska få BC nördar som utnyttjat denna matchning till HH så utspädningen
I denna världsomspännande koncerns förmåner torde vara försumbar.
 

agehall

Medlem
Agehall. Var glad istället att vi som matchat för Diamond får chansen att testa detta. Tror faktiskt de flesta här inte klarar att bo ihop till nivån. Tror för övrigt att statusmatchkampanjer som denna och rykten kring det hjälper till att öka läsarbasen för BC. Utan den här typen av kampanjer, deals och annan statusmatch mellan flygallianser skulle det vara meningslöst att läsa här för merparten tror jag. Ingen vill läsa om elitresenärer som dig och några fler som fick rumsuppgradering och lounge på fint hotell utan att någonsin få chansen att uppleva det själva. Möjligheterna att nå förmåner För egen del är viktigt för BC läsarna.

Nej, jag är övertygad om att de flesta inte en är i närheten av att kunna bo ihop nivån. Hade Hilton levererat förmånerna till sina statusmedlemmar som de borde hade jag inte haft så mycket synpunkter, men eftersom de redan tidigare INTE levererar förmåner så ser jag inte hur det ska bli bättre nu.

Det finns många sätt att erbjuda nya medlemmar att testa toppnivån, men att matcha allt mellan himmel och jord i över ett år utan att begära någon som helst verifikation av underlaget är inte ett av dem.

Dessutom tror jag att vi ändå är ganska få BC nördar som utnyttjat denna matchning till HH så utspädningen
I denna världsomspännande koncerns förmåner torde vara försumbar.

Om det bara vore på BC denna deal var känd. Den har cirkulerats på FT, bloggar och andra ställen på internet.
 

EBGGOT

Medlem
Håller med @agehall helt ok att dela ut guldkort men jag som lagt +12.000 Usd för att få mitt Diamond 2015 så känns det lite surt. (Jag får mitt Diamond via spend och inte via antal nätter)
Jag vidhåller att man kan dela ut näst högsta nivå/ tier men man bör "honor" sitt egna top tier för att respektera sina allra bästa kunder.

Men det är vad det är.... Rent spontant känns det som SPG Platinum är det kort man bör ha fall man vill ha en leverantör som erkänner att man är en bra kund och ALDRIG delar ut ett sådant kort utan presterande.
 

Kricka

Medlem
För statusmatchning till HH Gold var man tidigare tvungen att skrapa ihop 3-4 stays
eller 8-9 nätter inom en 2-3 månaders period, vilket känns helt relevant men håller
med @agehall om att kraven nu är på tok för låga - detta trots att jag själv tvingades
matcha till HHD på grund av för få nätter/stays 2015.
 

johhenrik

Medlem
Dessutom tror jag att vi ändå är ganska få BC nördar som utnyttjat denna matchning till HH så utspädningen
I denna världsomspännande koncerns förmåner torde vara försumbar.
Nu minns jag inte vart jag läste det, men Hyatt-matchningen överöstes av över 10.000 ansökningar bara under första veckan. Så det finns allt många "nördar" utanför BC också. ;)
 

RonnieK

Medlem
Jag tycker man ska skilja på äpplen och päron här. Att Hilton m.fl. inte alltid lever upp till vad de lovar när det gäller statusförmåner håller jag med om. Detta sker oftast godtyckligt och skiljer mellan olika properties och tidpunkter. Personligen anser jag att hotellen även borde anstränga sig lite extra för de som har en gedigen stay history, återkommande gäster och de som spenderar lite extra (vilket vissa hotell också gör).

Statusmatcher å andra sidan har "alltid" funnits och kommer nog att göra det en tid framöver. Så länge Revenue Management anser det vara en bra affär kommer det dyka upp nya statusmedlemmar "gratis", utan stay history. De vill helt enkelt ge ett incitament för att locka till sig nya kunder och tillbaka gamla. Så länge det finns konkurrens kommer det så förbli.
 

agehall

Medlem
Statusmatcher å andra sidan har "alltid" funnits och kommer nog att göra det en tid framöver. Så länge Revenue Management anser det vara en bra affär kommer det dyka upp nya statusmedlemmar "gratis", utan stay history. De vill helt enkelt ge ett incitament för att locka till sig nya kunder och tillbaka gamla. Så länge det finns konkurrens kommer det så förbli.

Och det har jag i sak inget emot. Däremot har Hilton helt tappat bollen här då de inte alls kontrollerar någon historik. Detta gör att man kommer att ha en massa folk som vill nyttja förmåner utan att ha någon som helst förutsättningar att återkvalificera. Om du har bott ihop ett BW Diamond (eller vad deras toppnivå nu heter) så har jag inga problem med att de matchar det. Men om du har matchat till dig det från ett köpt HHG, så har jag lite mer problem med det faktiskt.
 
Och det har jag i sak inget emot. Däremot har Hilton helt tappat bollen här då de inte alls kontrollerar någon historik. Detta gör att man kommer att ha en massa folk som vill nyttja förmåner utan att ha någon som helst förutsättningar att återkvalificera. Om du har bott ihop ett BW Diamond (eller vad deras toppnivå nu heter) så har jag inga problem med att de matchar det. Men om du har matchat till dig det från ett köpt HHG, så har jag lite mer problem med det faktiskt.
Eftersom du här skriver att du har ett problem att folk matchar sig till Diamond så undrar jag om det är Hilton du har problem med eller också vi som matchar oss till denna nivån? Jag tror att svaret är givet men vill ändå dubbelkolla.
 

EBGGOT

Medlem
Jag tycker man ska skilja på äpplen och päron här. Att Hilton m.fl. inte alltid lever upp till vad de lovar när det gäller statusförmåner håller jag med om. Detta sker oftast godtyckligt och skiljer mellan olika properties och tidpunkter. Personligen anser jag att hotellen även borde anstränga sig lite extra för de som har en gedigen stay history, återkommande gäster och de som spenderar lite extra (vilket vissa hotell också gör).

Statusmatcher å andra sidan har "alltid" funnits och kommer nog att göra det en tid framöver. Så länge Revenue Management anser det vara en bra affär kommer det dyka upp nya statusmedlemmar "gratis", utan stay history. De vill helt enkelt ge ett incitament för att locka till sig nya kunder och tillbaka gamla. Så länge det finns konkurrens kommer det så förbli.

Klart det skall finnas Konkurans men jag vid håller om att jag ville byta program till tex SPG så hade jag nöjt mig med guld genom matchning från HHD istället för att börja med lägsta nivån. Där efter hade jag löst Platinum genom stays och fortfarande varit nöjd/glad och respekterat organsationen för att det skyddar sina bästa kunder.
 
Toppen