Senaste nytt

Direktrapportering från julavslutningen 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Christina, nordisk marknadschef på Qatar Airways tar över scenen.

Berättar vad som kommer att hända på Qatar de närmaste året, och påminner om deras nuvarande business class-kampanj.

Berättar allmänt om Qatar som flygbolag. Funnits fem år i Sverige, totalt sett i 15 år. Började med ett 319-plan i Sverige, nu är det dagligen ett stort 330-plan. Mycket kunder till Indien, Australien, Kina och Afrika.
I nuläget får Qatar ett nytt flygplan var tredje vecka, men ändå räcker inte planen till för de nya destinationerna som håller på att startas.

Doha, deras hubb utvecklas mycket och kommer bland annat arrangera fotbolls-VM. Nästa år öppnas en helt ny flygplats i landet, mycket efterlängtad då den nuvarande inte räcker till med dagens trafikmängd.

Qatar går med i oneworld i slutet av 2013.
Ett celebrity chef-koncept med Michelin-belönade kockar tillagar maten och samtidigt införs två olika champagnesorter i business class. Dessutom kommer Qatar börja servera champagne i ekonomi-klass, just den sorten kommer nu samtliga på eventet att få smaka på, sponsrat av Qatar.

Bolaget har beställt 60 Boeing 787-plan som närmast kommer att trafikera London.
 
Champagne!

532402_10152299850490386_770795668_n.jpg
 
Kvällens presentation är över och alldeles strax intar vi julbordet. Det innebär att direktrapporteringen avslutas och vi låter kvällen ta oss vidare.

Hela BusinssClass.se och samtliga inblandade önskar er alla en mycket trevlig kväll, och vi hoppas innerligt att vi får se er här nästa år!

God jul!
 

Palazzi

Medlem
Trevligt var det! Synd att jag tvingades avvika innan middagen. Till råga på allt var bussen, som jag stressade till, trasig. 35min försening alltså...JAG HADE HUNNIT MED CHAMPAGNEN :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen