Direktrapport från plats 1D ombord på flight DY4286.

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Stefan62, 12 Juli 2013.

  1. Stefan62

    Stefan62 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Direktrapport från plats 1D ombord på flight DY4286, HEL-ARN.

    Inte många ombord – kanske 35-40 st.

    Ja, jag vet att det är som att svära i kyrkan, men om jag jämför med det jag får i SAS Go mot att betala ytterligare ca 1500 SEK så är valet lätt, när det gäller 55 min flygning. Dessutom om det innebär ATR-72 med SAS/GoldenAir + en bussresa på Arlanda.

    Det pratas mycket om stolarna och som de flesta vet så är det moderna ”Recaro-stolar” hos Norwegian och visst är de lite hårda, men det gillar jag så ett antal timmar skulle inte vara några problem, men kanske inte på riktig long-haul.

    Kabinen är ljus, fräsch och besättningen trevlig. Ljussättningen gör också på något sätt att det känns rymligt.

    WiFi är gratis och fungerar alldeles utmärkt.

    Jag påstår att Norwegian är ett LCC-bolag, men i det övre skiktet.

    Jag är nöjd!
     
    Last edited: 13 Juli 2013
    5 personer gillar detta.
  2. Bild kanske?
     
  3. FFS

    FFS Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Säkert fler som undrar...
    Om jag googla rätt flyger du alltså Helsingfors (HEL) till Stockholm Arlanda (ARN)?

    Bjuder de på vatten på Norweigan nu efter kritiken de fick för ett tag sedan?
     
    1 person likes this.
  4. OT: Haha, tack FFS! Funderade faktiskt på vart trådstartaren skulle.... 55min gav mig en fingervisning, men inte tillräckligt :)

    Tycker att både SAS & DY levererar OK produkter i Y-klass inom Skandinavien. Flyg med maximalt 1h30min restid klarar jag i de flesta säten. Tyvärr flyger jag till destinationer i Europa där inget av dessa bolag fungerar väl längre (flygtider, destinationer etc).

    DY inom Europa känns bara bra i en jämförelse med SAS, som nu tågar mot sin ambition om att agera LCC + 23kg baggage. På vissa destinationer har t.o.m DY bättre flyglägen än SAS, vilket känns nästan ovärdigt.

    Om jag får välja DY vs Ryan så blir det ju förstnämnda, men som tur är finns det ju åtminstone några andra bolag i Europa som fortfarande håller fanan högt (Aegean, Austrian, British Airways, Brussels, SWISS mfl) :)

    Jag håller slutligen med trådstartaren om att DY levererar en perfekt produkt gentemot vad det lovar, och gentemot andra LCC. Har testat DY två T/R gånger, och i relation till mina förväntningar blev jag inte besviken. Den enda besvikelsen var att jag tillstod mig själv att flyga LCC:p
     
    1 person likes this.
  5. Stefan62

    Stefan62 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Missade att vara tydlig men jag flög HEL-ARN.

    Nej, inget är gratis och det tycker jag är bra!
     
  6. Stefan62

    Stefan62 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    ...att jag inte tänkte på det...men jag var mest inne på att testa skype som funkade bra...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×