Senaste nytt

Direktflyg - Bonusprogram.

Hallo alla som har koll på allt. :)

Jag kommer lagom frekvent flyga mellan Arlanda - Sveg framöver i mitt liv. (Dotter m familj har flyttat till Idre.)

Har försökt hitta någon samarbetspartner till Direktflyg men det ser väldigt mörkt ut. Är det någon här inne som sitter med några värdefulla tips till bonusprogram eller dyl?

Om inte så ha en trevlig kväll. :cool:
 

Jönsson

Medlem
Skulle nog instämma med föregående och säga att du tjänar mest på att ta tåget. Ger hyfsat bra återbäring på lite längre sträckor eftersom poängkostnaden för resor betalade med poöng blir relativt lägre ju längre sträcka man åker. Speciellt om man passar på när erbjudandena kommer.
 
Att flyga upp tar dryga timman + bil 1 timma Sveg - Idre.
Skulle jag åka tåg så blir det till Mora, vilket tar drygt 4 timmar och sen blir det buss i 15 mil.

Egna bilen är inget alt då jag privatleasar den. Skulle vara några fina Avis kampanjer, svårt att planera så långt framåt bara.
Jag får suga lite på karamellen och helt enkelt pröva mig fram om vilket som känns bra - tidsmässigt med.

Tack för era inputer. :cool:
 

Thornado

Medlem
Skulle vara några fina Avis kampanjer, svårt att planera så långt framåt bara.

Med tanke på villkoren för den senaste Avis-kampanjen så verkar det ju tyvärr som att de riktigt fina dagarna är bakom oss (å andra sidan så kanske du ändå vill vara där uppe i mer än tre dagar när du ändå åker), men åtminstone i de tidigare kampanjerna så har det gått bra att boka om gjorda bokningar efter bokningsperioden och man har ändå fått kampanjpoäng. Om det är svårt att veta datum så kan det alltså vara läge att skapa ett gäng dummy-bokningar som ligger så långt fram i tiden som kampanjen tillåter. När det sen närmar sig och du behöver bil för att åka upp dit så bokar du om en av dem till passande datum. (Och det är ju fri avbokning också så om du inte använder alla dina dummy-bokningar så är det bara att boka av dem då i slutet av perioden).
 
Toppen