Senaste nytt

Diners Club SAS Eurobonus - Ogiltlig tjänst?

Moco

Medlem
"Mitt" ICA ska ta Diners och det konstiga är att i displayen så står det Diners Club, jag kan slå min kod men när köpet ska gå igenom så kommer det upp Ogiltlig Tjänst..

Hade de nu inte tagit Diners så borde det inte ha gått att slå kod, eller tänker jag fel nu? Så är det i alla fall på butiker som inte tar AMEX, där kommer man aldrig så slångt som att slå sin kod

Precis som @Dr. Miles säger så är det vanligt att du kan slå in koden, men sedan funkar det inte. Förmodligen saknar butiken avtal. Förändringar sker lite då och då och dekalerna kan sitta kvar ändå...
 

Delayed

Medlem
De ICA-butiker jag oftast handlar på tar inte Diners. Dock känner terminalen igen att det är ett dinerskort och frågar glatt efter koden. Men sen blir det stopp. Lite ologiskt minst sagt. Min gissning är att butiken helt enkelt inte tar Diners.
 

Foffer

Medlem
När jag bodde på södra sidan av Stockholm handlade jag några gånger på ICA Maxi Botkyrka och då tog de inte emot DinersClub då. Men det var länge sedan.

Det är en ny handlare sen ett par år tillbaka och han har verkligen ryckt upp butiken så har du vägarna förbi är det värt att stanna och besöka delidisken..
 
Toppen