Senaste nytt

Diners Club lounge access stoppas?

Jag flyger med Star Alliance 9 av 10 ggr och då blir det ju deras lounger. Men ibland så blir det ju något annat bolag där man inte har status. Undrar därför om man kan ta ett snack med kundtjänst på DC och få "förskott" på loungebesöken? Eller om det är så smart utformat att det tickar in ett fritt besök för varje 10 Tkr som spenderats?

Varför jag undrar? Jo jag hade nästan ingen omsättning alls under 2011 på DC och lär väl därför inte ha något fritt loungebesök, men jag har i år omsatt närmare 40 Tkr på det kortet, taktar mot 100 Tkr och kommer med all säkerhet inte springa i tredjepartslounger 10 ggr under 2013...

Om jag minns rätt så är inköp 2012 underlag för antal loungebesök 2013
 

agehall

Medlem
Om jag minns rätt så är inköp 2012 underlag för antal loungebesök 2013

Exakt, det är just det Martin vill försöka få till en ändring på. Jag kan hålla med Martin om att det känns mer rimligt att man får ett loungebesök per 10kkr man spenderar och att dessa blir tillgängliga direkt efter nästa räkning, inte 2013.
 
Exakt, det är just det Martin vill försöka få till en ändring på. Jag kan hålla med Martin om att det känns mer rimligt att man får ett loungebesök per 10kkr man spenderar och att dessa blir tillgängliga direkt efter nästa räkning, inte 2013.

Sant, det är ju faktiskt det år man bränner pengar man mest troligt har nytta av loungerna också. :)
 
Nu har jag varit i kontakt med kundtjänst hos Diners.

Det är omsättning per kalenderår som är bas för antalet loungebesök. Ingen ändring i sikte just nu, men medlemsservice lovar att vidarebefordra mina synpunkter. Däremot öppnar man för att det skulle kunna gå att ordna kreditering retroaktivt för t.ex. en sån som jag som omsätter mycket hos Diners. :)
 
Toppen