Senaste nytt

Diners Club lounge access stoppas?

Gus

Medlem
Det var för bra för att vara sant med gratis loungebesök! (med tanke på att kortet är gratis första året). Jag kommer att betala loungeavgift om jag har minst en timmes utnyttjande i loungen, och speciellt om loungen innehåller mat. Synd att jag missade dealen med Lufthansa Business för 11000 kr med tanke på guld på aegan :(.
 

Zoogian

Medlem
surt.. jag som precis skaffat Diners just för loungen... suck... nåja, första året var ju gratis, bara säga upp sen.

MEN, iof 125 kr för lite mat och fri surf.. behöver ju inte vara så tokigt... ;)

jämfört med internet på flygplatser så kan det ju jämna ut sig om man måste jobba någon timma...
 

J.Myller

Medlem
Tråkiga nyheter.

Mitt bästa kreditkort förlorade precis en stor del av sitt värde hos mig.
Dock kommer jag behålla kortet tillsvidare då jag gör de flesta av mina dagliga inköp med det (ger bra poäng hos EB). Får se hur jag väljer att göra nästa årsperiod.
 
Jag tycker det är förståeligt och helt ok att Diners fattar detta beslut. Särskilt med tanke på att frekventa användare ändå får "lounge vouchers". Förmodligen har det varit alltför många kunder som plockar russin ur kakan och springer i lounger utan att nyttja kortet i särskilt stor omfattning.
 
Det är upp till DC att se om de vill ha oss som kunder eller ej. Jag kommer definitivt att meddela om mitt missnöje med nya regler. Har man flera kort så överlever man.

Det är ett felaktig beslut från deras sida att införa ett flatrate 125kronors avgift per besök. Jag hade nog samarbetat med EB och gjort det stegvis, när EBB betalar fullpris, EBS 75% och EBG 50% av avgiften(EBP gratis?). 65 kronor eller $10 per besök för EBGs hade nog behållit kortets värde som loungekort samt givit mer värde till EBG status.

Om andra fördelar är jag tveksam med, vad gäller försäkringen så diskvalificerar följande klausul de flesta av mina köp:

Resan ska ha inköpts från resebyrå i Norden och betalningen måste vara utförd direkt hos researrangören

Tyvärr har jag inget EBG så för min del lutar det åt att DC kommer förlora en till kund.
 
Det verkar som Diners har fått många telefonsamtal om loungebesök. När jag pratade med de idag lät det som det var lite nervösa och att beslutet tas lite senare. De verkar vara villiga att bli av med folk som har skaffat kortet för bara loungetillgång. Vad gäller andra som använder kortet flitigt så borde de väl vara rädda att förlora dessa. Folk som har Diners utan att ha EBG är väl lika köpstarka som AMEX kunder.
Även om det är nu dags att rensa lite i plånboken så avvaktar jag med att säga upp DC kortet, får se vad händer efter nyår.
 
Toppen