Senaste nytt

Diners Club lounge access stoppas?

Joakim

Medlem
Då lär det väl bara vara en tidsfråga tills ett liknande meddelande kommer till oss i Sverige tyvärr.
Tveksamt om jag behåller kortet då, såvida inte det blir någon variant av "spendera 10k/1 besök".
I så fall blir det nog kvar.

Självklart kan Diners inte ha en massa kort som "bara" används för loungeaccess.

Är det förresten någon som har ett hum om vad varje besök debiteras till Diners.
Givetvis varierar det men på ett ungefär. Eller om någon vet något exempel.
 

rob74

Medlem
Min största nytta med Diners är att dra in en del poäng under kampanjer eller betala med på ställen där Amex inte accepteras.
Det händer kanske ett par gånger om året att jag drar nytta av loungerna. Senast var för nån vecka sedan på ARN och BUD, då jag flög med Malév.

Får väl se vad som sker. Är det någon som har koll på hur medlemsantalet i Diners ser ut i SE jämfört med NO och DK där de nya reglerna införs?
 
Jag har nyinförskaffat kombinerad EB/Diners och är överraskad över hur många ställen som faktiskt accepterar Diners. Bara på lokala ICA/Coop så blir det ju en del köp varje månad. Lägg till det seriösa shoppingcenter och butiker samt inte minst flygplatserna, så visst blir det både köp och poäng.
 

TjudöBoy

Medlem
Detta från den finska Diners sidan;

Flygfältslounger
Som Diners Club-medlem kan du tillbringa din tid bekvämare på flygplatser. Till ditt förfogande står hundratals trivsamma och lugna VIP-lounger på internationella flygplatser. Loungerna kan användas oberoende av i vilken klass och med vilket flygbolag du reser. I de flesta loungerna finns Internet, TV, fax och dagens tidningar.

Observera att det är enbart Diners Clubs kortinnehavare som har fritt inträde till loungerna. Av medresenärer och familjemedlemmar utan eget kort erhålls i de flesta fall en inträdesavgift.


Ser än så länge bra ut för oss Ålänningar/Finländare ;-)
 

Mikael

Medlem
Inga nyheter är goda nyheter. Jag utgår från att de informerar ordentligt om/när de gör en ändring. Till dess låt oss njuta av förmånen så länge den varar.
 

TjudöBoy

Medlem
Ser väl bra ut för er svenskar ännu tycker jag!

"Du kommer in i våra lounger oavsett vilken typ av biljett du har eller vilket flygbolag du reser med bara du har ett giltigt boardingpass och ditt Diners Club-kort.

OBS! Besöken är kostnadsfria för kortmedlemmar. Eventuellt medföljande gäst betalar."
 
Toppen