Senaste nytt

Diners club läggs ned?

Berglund

Medlem
Om man inte "behöver"/vill ha Amex för att tjäna MR-poäng så är nog Eurocard Platinum ett bättre alternativ (dvs om man bara skaffar kreditkortet för att få Priority Pass). I stort sett samma pris (130 SEK per månad = 1560 SEK per år) och då får man ett Priority Pass med obegränsat antal besök inkluderade.

Betalar man årsvis kostar det bara 1500kr. Plus att du kan ge bort extrakort gratis, som även får priority pass med gratis besök.
Låter ju onekligen som ett bra förslag på ersättningskort! Har aldrig haft Eurocard själv, det är ju en annan SEB produkt byggd på Mastercards system. Klart bättre med obegränsat antal besök och dessutom ett extrakort, det blir svårslaget om man inte har status utan vill ha lounger till hyggligt pris!
 

erc

Medlem
Kikade lite snabbt för mitt nästkommande behov. Har en handfull timmar att slösa bort på YUL (Montreal). Både Diners och Priority Pass hänvisar till: NATIONAL BANK WORLD MASTERCARD LOUNGE

När jag läser om detaljerna ser jag följande: Passengers traveling on flights to the USA cannot access this lounge.

I mitt fall väntar jag i YUL på att flyga vidare till SFO. Alltså USA. Är detta något vanligt? Loungetillgång för alla som INTE ska till USA? :)
 

Berglund

Medlem
Jag har inte varit just där men har det inte att göra med att USA gör immigration redan på flygplatsen och därefter leds man in i en särskild del av terminalen ifrån vilken man inte kommer åt loungen?!
 

fcx

Medlem
Kikade lite snabbt för mitt nästkommande behov. Har en handfull timmar att slösa bort på YUL (Montreal). Både Diners och Priority Pass hänvisar till: NATIONAL BANK WORLD MASTERCARD LOUNGE

När jag läser om detaljerna ser jag följande: Passengers traveling on flights to the USA cannot access this lounge.

I mitt fall väntar jag i YUL på att flyga vidare till SFO. Alltså USA. Är detta något vanligt? Loungetillgång för alla som INTE ska till USA? :)

Det är preclearance till USA som ställer till det, loungen är i delen av terminalen som är utanför USA-zonen. Möjligtvis går det att stanna i internationella zonen vid ankomst, besöka loungen, och sen gå in i USA-zonen.
 

mha321

Medlem
Det är preclearance till USA som ställer till det, loungen är i delen av terminalen som är utanför USA-zonen. Möjligtvis går det att stanna i internationella zonen vid ankomst, besöka loungen, och sen gå in i USA-zonen.
Om man kommer med transfer så går man direkt från där man anländer, genom immigrations och in i USA-zonen. Man anländer inte i faktiska internationella zonen, då det finns ingen möjlighet att nå loungen innan man passerar immigration.

Kommer man från staden borde man i teorin kunna göra så men jag har för mig att det är annan säkerhetskontroll, och jag är tveksam till att de släpper in i "fel" zon.
 

lillemannen

Medlem
Tråkig då jag använder Diners i Polen genom fasttrack och lounger när jag flyger med ex Wizzair. Får ev kolla vad som gäller med Eurocard PP. Kanske ett Amex platinum som ett alternativ? Men där får man väl inte sign on bonus om man redan har ett Amex Elite?
 
Toppen