Diners, AmEx eller Mastercard ?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Olsson91, 21 Augusti 2012.

1. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hejsan!

Det är så att jag har tänk att gå från visa till något annat. Men vet inte riktigt vad man ska välja ?

Har en liten speciell ekonomi.
    Då jag studerar får jag bara vanligt CSN som säker inkomst
    MEN har fonder värda över miljonen. Så skall inte vara något problem tror jag ?
    Jag spenderar runt 40-70 i månaden på mitt nuvarande Visa kort.
    Mycket Internet köp ( sjukt trött på Handelsbankens dosa )

Så vad tror folket skulle passa ?

Mvh

2. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror nog en del på var du handlar... Mastercard funkar ju i princip överallt där kort accepteras. Sen är det ju lite kinkigare med både Amex och Diners i acceptans. De två senare ger ju mer poäng.

Tänk även på att du har British Airways Visa om du inte måste ha Eurobonus-koppling.

EuroBonus Amex och British Airways Visa har väl båda 2-for-1 grejer vid visst spenderande. Amex är dock kinkiga på årsinkomsten om jag minns rätt...

3. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Okej , och British Airways Visa är det ett bra kort ? Kan man tjäna bonus på det med ?

4. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. Har du en svensk bankkontakt (Helst SEB ) så bör det inte vara något problem att få Både EuroBonus-Amex, EuroBonus-Diners eller EuroBonus-MC. De är ju bra om du väljer EuroBonus som program och *A som allians. British Airways-Visa är väl bra om man satsar på OW. Går ju ypperligt att börja med Aegan för att snabbt få *A guld och sen spara poäng på annat program inom *A

6. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har svenska Visa Handelsbanken.

Skall ringa imorgon till AmEx och kolla vad dem kan erbjuda mig ! =)

7. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige