Diners, AmEx eller Mastercard ?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Olsson91, 21 Augusti 2012.

1. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hejsan!

Det är så att jag har tänk att gå från visa till något annat. Men vet inte riktigt vad man ska välja ?

Har en liten speciell ekonomi.
    Då jag studerar får jag bara vanligt CSN som säker inkomst
    MEN har fonder värda över miljonen. Så skall inte vara något problem tror jag ?
    Jag spenderar runt 40-70 i månaden på mitt nuvarande Visa kort.
    Mycket Internet köp ( sjukt trött på Handelsbankens dosa )

Så vad tror folket skulle passa ?

Mvh

2. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror nog en del på var du handlar... Mastercard funkar ju i princip överallt där kort accepteras. Sen är det ju lite kinkigare med både Amex och Diners i acceptans. De två senare ger ju mer poäng.

Tänk även på att du har British Airways Visa om du inte måste ha Eurobonus-koppling.

EuroBonus Amex och British Airways Visa har väl båda 2-for-1 grejer vid visst spenderande. Amex är dock kinkiga på årsinkomsten om jag minns rätt...

3. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Okej , och British Airways Visa är det ett bra kort ? Kan man tjäna bonus på det med ?

4. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. Har du en svensk bankkontakt (Helst SEB ) så bör det inte vara något problem att få Både EuroBonus-Amex, EuroBonus-Diners eller EuroBonus-MC. De är ju bra om du väljer EuroBonus som program och *A som allians. British Airways-Visa är väl bra om man satsar på OW. Går ju ypperligt att börja med Aegan för att snabbt få *A guld och sen spara poäng på annat program inom *A

6. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har svenska Visa Handelsbanken.

Skall ringa imorgon till AmEx och kolla vad dem kan erbjuda mig ! =)

7. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De skulle höra av sig så fort de haft kontakt med Handelsbanken tydligen. Men de sa om de stämmer de jag sagt så får jag välja mellan

Blå Grön Guld eller SAS.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!