Senaste nytt

Din första kontakt med champagne

nota bene

Medlem
Som barn fick jag sippa på champagne på nyår, men första gången jag drack det var hemma hos min flickväns föräldrar på nyår då jag var 18. Jag var inte intresserad nog för att lägga flaskan på minnet...
 

CarlT

Medlem
Jag minns inte exakt om det var så men jag tror att Champagne var den första alkoholhaltiga drycken jag drack. Jag var en av de som inte drack innan 18 (dricker fortfarande väldigt sparsamt) så enda gången jag drack något var vid högtidligare tillfällen. kan inte säga att jag älskade det från början men efter att ha prövat mer går man gärna utanför Champagne, Pimm's eller GT, det räcker bra så.

Min första fylla var på vinpaketet på en bättre restaurang i Sverige som inleddes med just Champange. Det är kanske enda nackdelen med att inte vara en van drickare, jag blir berusad så fort att jag inte riktigt kan få valuta för ett vinpaket...
 

jumbooze

Medlem
Min första var på plats hos Pol Roger på en vinresa i Reims när jag var 17 och följdes upp med många provningar den veckan hos ett antal vinhus den jag minns bäst var en Rose hos Taittinger.
 
Last edited:

Johan_G

Medlem
Första gången jag smakade champagne måste ha varit på ett nyår för länge sedan, jag var nog i tjugoårsåldern och det var nog sista gången också. Jag har väldigt svårt för alla former av vin och jag föredrar att hålla mig till att dricka det jag tycker smakar gott :)
 
Toppen