Senaste nytt

Din Drömresa!

Wilhelm00

Medlem
Ja, om du fick drömma dig bort, vilken resa (rutt, kabinklass, resmål etc) skulle vara din drömresa? Vad skulle du vilja uppleva på flygresan? Vilket resmål skulle du resa till och vad skulle du göra där? Kanske är det bara flygresan som lockar?
Endast befintliga rutter/flygbolag etc!
 

rvarttinen

Medlem
Ja, drömresmål har man ju ... :)

Ett skulle kanske vara Bora-bora, och då skulle Air France La Premiére (F) passa bra! Kanske ett litet stopp i Los Angeles och bo några nätter på W Hollywood och turista lite i de omnejderna ..!?.. Ja, som du märker så ser jag helst till helheten och att de mesta i resan och resmålet står i paritet med varandra.
 
Last edited:

niksal

Medlem
Jag fyller 40 om 4 år. Sitter och drömmer om att kunna ta familjen till Australien och Nya Zeeland, kanske med en retur via Hawaii. First kan vara en orealistisk dröm men i Business kan kanske gå. Gärna med ett stopp kanske i någon härlig matstad i Asien. I Australien vill jag dels besöka en vingård, dels äta på goda restauranger, och så uppleva naturen på Nya Zeeland. Men kanske jag skjuter upp resan med 10 år så att barnen är så stora att det blir en oförglömlig upplevelse även för dem.
 

Bjornc

Medlem
Jag har själv turen att vara ute på min drömresa just nu efter 2 års planerande!
Då det är en 4 månaders jorden runt så väljer jag att plocka ut vad jag själv ser och sett som höjdpunkter i den!
Startade med gruppspelet i World Cup i Toronto, har sedan hunnit med 5 v i Sydamerika med machu Picchu och Iguassufallen i spetsen, nu 2 v i Patagonien innan jag möter upp flickvännen i Rio.
Har därefter Sydafrika och Mauritius innan Sydostasien kvar innan jag återvänder till Nordamerika för avslutningen av resan!
Nästan uteslutande hotell i den högre klassen där boende på Raffles är det jag ser mest fram emot!
Ser även fram emot att testa Thai och ANA first i december!
 

Peter65

Medlem
Vill också veta, Nya Zeeland står även på min s.k. "bucket list" ... ta det gärna här - eller, ännu hellre kanske en ny tråd? T.ex "Nya Zeeland Tips & Tricks"?
Jag kan vara behjälplig med NZ också, är nog inne på 8 resan dit ;)

NZ var mitt drömresemål för x antal år sedan, och är så fortfarande
 
Toppen