Senaste nytt

Din bedste flyvning?

rvarttinen

Medlem
Som @Jacob nämner ovan så är det i det närmaste inte möjligt att svara på frågan - men, jag undrar om inte en resa för drygt två år sedan kvalar in, som också blev "lagomt misslyckad". Dessutom var det första gången min bättre hälft fick prova på att resa i affärsklass. Och, det blev första flygningen med en A380.

"Misslyckad" betyder i det här fallet att en storm i New York gjorde att flygplatserna stängde ned en efter en... vi hade kommit till Paris, men blev kvar ett dygn extra pga av detta. För att göra en lång berättelse kort så bokade vi om oss till Montréal istället för JFK. YUL var ju öppen. Hade en idé om att vi kunde ta tåget eller en buss till New York, men icke! Efter två blåsiga och regniga dagar (utkanten av stormen) i Montréal så kom vi med första Air Canada flygningen in till La Guardia. De serverade nog den bästa frukosten jag fått ombord någonsin. Det blev också den dyraste flygning jag gjort, räknat per kilometer..!..

Vidare, vi fick spendera ett extra dygn i Paris och på CDG - undrar om vi inte spenderade närmare 24 timmar bara i loungen (2E). det blev en hel del champagne förbrukad .!.. Air France ordnade med hotell i närheten av flygplatsen, i en liten ort som heter Roissy en France. Mycket trevlig! Om det inte vore för denna resa så hade vi nog inte upptäckt denna plats. Ja, de flesta flygplatshotellen ligger i Roissy en France.

Hur som haver, vi fick åka i Air France A380 över Atlanten och satt bra, bra mat och servicen var utmärkt. Vi hade två säten bredvid varandra i mitten, så vi blev servade från vara sin sida samtidigt (besättningen var verkligen i synk!). Nu hör det till saken att min bättre hälft gillade inte att åka några längre sträckor, men efter den här "behandlingen" så är det inga problem längre med 'long haul', bara det är i affärsklass och med ett bekvämt flygplan ...!..
 
ANA First, Heathrow - Haneda 28 dec.
Superb service, jag har aldrig tidigare känt mig så ompysslad (fyra pax i F-kabinen). Genomtänkt och snygg inredning. Utsökt mat, gåslever, pilgrimsmusslor, sjötunga och oxfilé - till detta Krug, Charles Heidsieck Blanc des Millénaires 1996, Château Lagrange 2008, Suntory Whisky Hibiki 21 Years Old (världens bästa blended whisky enl WWA2013) och mycket goda japanska teer :)

Tack SAS/Amex för att ni utvidgade 2-4-1!
 
Toppen