Senaste nytt

Din axelväska, portfölj och kabinväska (med betyg)

igelkotten

Medlem
Så många fyrhjulingar och väldigt få tvåhjulingar...
Är fyrhjulingarna verkligen användbara även utanför helt släta stengolv? Hjulen blir ju per automatik mindre än på tvåhjulingarna, vilket i mina ögon minskar användbarheten på lite mer oregelbundet underlag. (Jo, jag vet att man kan välta väskan och dra den på två hjul :) men hjulen är fortfarande mindre än på tvåhjulingarna).
Är det hårda eller mjuka hjul på fyrhjulingarna? Jag är lite ljudkänslig, men stör mig på "billiga" hårda resonanslådor/kabinväskor med bakelithjul som man hör även om väskan är 4 gater bort från var jag är...

Finns väl både hårda och mjuka hjul på fyrhjulingar, är nog en fråga om hur mycket man betalar för sin väska. Samtliga mina tre fyrhjulingar har mjuka hjul. Jag skulle aldrig någonsin skaffa en tvåhjuling, eftersom väskan oftast går på släta underlag (golv inomhus) och vanliga trottoarer (ej kullersten), så är det oslagbart att kunna föra väskan bredvid mig istället för att dra den bakom mig. Det är mycket mer praktiskt, tycker jag. :)
 

Canadien

Medlem
Ang "datorväskor" - vilka ryggsäckar med "strap" för att sätta fast den vid carry-on-väskans handtag har ni sett och provat? Jag föredrar ryggsäck men vill ändå kunna stadga upp den mot väskans handtag.

Jag har en sån här (fast med reklamtryck från Juniper Networks)

SWISSGEAR 6752 ScanSmart TSA Laptop Backpack - Black

Väldigt bekväm som ryggsäck, och har bra strap att haka den över rullväskan med.
 
  • Gilla
Reactions: jsn
Jag saknar en ryggsäck med stil som man kan spänna fast på resväskan på ett bra sätt. Någon som har hittat den ultimata?
 
Det finns väl inga ryggsäckar med stil, eller? Beror nog också på vilken stil du har. Finns säkert Dreamliner-ryggsäckar om det är din stil.
Stil kanske var dåligt formulerat men har man vant sig med rygga så,är det svårt att gå tillbaka till vanlig datorväska. Ingen Höglöfs variant men massa remmar efterfrågas. Enkel med möjlighet att fästa på väskan.
 
Toppen