Senaste nytt

Dilemma! Lämna Eurobonus för Miles & Smiles?

Palazzi

Medlem
Ibid Gnopps :)

När du nått Elite-status kan du även köpa 10.000 statusgrundande miles (kostar ca 2.600SEK enligt dagens kurs)
 

Bryant

Medlem
Mina tankar kring det som skrivits hittills.

Fortsätta att samla på EB när jag flyger med SAS eller där TK inte ger miles (Amex). Övriga flighter (där TK ger 100%) krediterar jag till M&S för att behålla *A förmåner.

Aegean borde jag kasta men å andra sidan krävs det bara en flight per år för att behålla status... Föredrar dock TK före A3!
 

Palazzi

Medlem
Mina tankar kring det som skrivits hittills.

Fortsätta att samla på EB när jag flyger med SAS eller där TK inte ger miles (Amex). Övriga flighter (där TK ger 100%) krediterar jag till M&S för att behålla *A förmåner.

Aegean borde jag kasta men å andra sidan krävs det bara en flight per år för att behålla status... Föredrar dock TK före A3!

Låter som en vettig idé. Flyg T/R ARN-ADD-GRU med Ethiopian för ca 7-8.000SEK en gång (ca 19.000miles). Köp sedan 6.000miles för 1.600SEK och du har Elite-status i två år.

OBS: Tipset gäller inte första året, i.om du måste nå Elite-status för att kunna köpa miles :)
 

Bryant

Medlem
Låter som en vettig idé. Flyg T/R ARN-ADD-GRU med Ethiopian för ca 7-8.000SEK en gång (ca 19.000miles). Köp sedan 6.000miles för 1.600SEK och du har Elite-status i två år.

OBS! Ethiopian öppnar bokningen i NOV-DEC

Flyger med TK till Dubai i November vilket ger ca 8000p... Så då är det ju bara 17000p kvar :)
 

Longreach

Medlem
Jag menar att det största problemet med att ha Star Gold hos andra bolag än SAS är att man inte får tillgång till fast track när man flyger Eco...

Ja, du får lounge, men om du ska köa i security och sen hänga i loungen så måste du dra ut til Arlanda 3 timmar innan avrese!

Förstår jag rätt? Åker man mestadels "low economy" så är M&S bättre?
 

David

Medlem
Även jag har gått på TK M&S-spåret. Fick tipset här på BC.se om statusmatchning och håller på det sättet liv i mitt *G ett tag till. Kommer bli märkbart mindre resande nu när jag flyttar hem och får ett jobb som mestadels håller mig i Göteborg men då TKs Comfort erbjuder väldigt mycket value for money blir det nog mestadels resor med TK de längre semesterresorna faktiskt. Har inte undersökt själva programdetaljerna allt för grundligt än, så vi får se vad jag tycker långsiktigt.
 

Bryant

Medlem
Jag menar att det största problemet med att ha Star Gold hos andra bolag än SAS är att man inte får tillgång till fast track när man flyger Eco...

Ja, du får lounge, men om du ska köa i security och sen hänga i loungen så måste du dra ut til Arlanda 3 timmar innan avrese!

Min erfarenhet av Arlanda är att det väldigt sällan är långa köer vid security.
 

Dr. Miles

Expert
Största nackdel som jag kan se hos Turkish Airlines Miles&Smiles är att intjänade miles går ut efter 3 år. Det finns inget undantag för statushavare heller.
 
Toppen