Digitala kundtjänsttavlor - På en flygplats nära dig

Diskussion i 'Övrigt' startad av bL0m, 22 Maj 2012.

1. bL0m

bL0m Medlem

Snart kan vi tas emot av en digitala kundtjänsttavlor vid incheckningsdisken, jag misstänker att detta bara kommer finnas på de större flygplatserna.

250 000 USD kostar varje enhet.

Vad tror ni om detta? Om vi leker med tanken att du precis missat ditt flyg eller att du är missnöjd med något, vill du då ta detta med en maskin? Jag är osäker på om detta kommer förhöja kundupplevelsen, dock kan denna maskin vara tillgänglig 24 timmar om dygnet vilket kan vara positivt.

[video=youtube;tI3YBf36twk]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tI3YBf36twk[/video]

Källa: http://www.engadget.com/2012/05/22/airport-customer-service-avatars/

Last edited: 22 Maj 2012
  2. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det en tavla + projektor alltså?

Hoppas den är trevlig och ger bra svar annars lär dessa få en och en annan knytnäve om jag får gissa.
    Nej, vilken osocial värld det håller på att bli, jag vill prata med en människa, inte en tavla! .. 1/5 jordnötter.

3. Kan man få en hemskickad? ;) Jag tar en Bar Rafaeli tack!

1 person likes this.
  4. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tar 2.

En för sovrummet och en till köket. :cool:

5. Nigella till köket ?;)

6. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Ja vad ska man säga? Framtiden blir mer och mer maskiner & datorer. Vad ska vi människor göra av oss själva i slutändan? Lär nog inte fungera att någon miljard ligger på playan och solar & dricker bira direkt :S

7. Jag har en känsla att om 10 år behöver vi fortfarande att ringa till SAS EuroBonus för att boka en bonusresa med partner flygbolag...

1 person likes this.
  8. Och detta trots deras nominering i NY Times som "Most tech-savvy airline" :p

9. bL0m

bL0m Medlem

Det tror jag också!

Men det är kul med lite kreativa lösningar inom flygindustrin :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!