Dibs Sverige

Diskussion i 'Övrigt' startad av Svenska73, 5 November 2012.

  1. Svenska73

    Svenska73 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom vi har en del IT folk här inne så undrar jag om det är någon som har inside knowledge re. vad som händer på Dibs. Vi har haft driftproblem i snart 1 vecka. Förlorar pengar varje dag. Funderar på att byta till Nets omgående. Någon som vet vad som pågår hos Dibs?
     
  2. lnixon

    lnixon Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  3. Najk

    Najk Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Pinsamt! De kan ju investera några av de 30 miljoner de gjorde i vinst förra året i mer kapacitet. Mer kapacitet ger möjligheter till nya kunder och affärer. Denna driftstörning kommer nog kosta väldigt mycket i tappade kunder och förtroende
     
  4. lnixon

    lnixon Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Gissningsvis har de målat in sig i ett prestandamässigt hörn. En sån där situation som inte kan lösas genom att kasta hårdvara på problemet.
     
  5. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    lol - det där är ju fail utan dess like. Jag förstår inte hur man kan misslyckas så grovt.
     
  6. Svenska73

    Svenska73 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Funderar allvarligt på att byta till Nets.
     
  7. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, alltså detta irriterar mig någonting så otroligt. Jag har ett antal kunder som kör på DIBS och jag just nu får jag nästan fler drifts-SMS från de än jag får från vänner (och då skickar jag ändå en del...).

    Mycket betalningar som inte går igenom och det verkar inte direkt som att detta kommer lösa sig snart. Problemen har pågått bra mycket längre än de beskriver i sitt dokument.

    Det känns som det enda som kommer fungera är om det börjar svida med kundförluster för dem.

    Filen som Inxion länkade till hade tidigare idag (eller fanns i en annan version?) en tabell med nedtider, där det såg ut som att de ville avdramatisera allt, utan någon framgång.

    Suck, suck och återigen suck!
     
  8. Ozz

    Ozz Medlem

    Ort:
    Skara
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick precis månadens faktura mejlad mig från Dibs och det mejlet föranledde följande svar till dem.

    Hej,
    Att ni kan med att ta ut en månadsavgift för November har jag mycket svårt att förstå med tanke de stora problem ni har haft, i synnerhet den senaste veckan. Det känns som att jag borde skicka er en faktura på all utebliven försäljning i stället... Att det är tekniska problem kan jag förstå men att ha mage att fakturera en full månad... Ni borde skämmas.


    Jag hoppas verkligen att fler som använder Dibs tjänster reagerar på samma sätt som jag när fakturan ramlar in i inkorgen.
     
    1 person likes this.
  9. Svenska73

    Svenska73 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer bestrida fakturan av principskäl. Jag önskar jag bodde i USA så att jag kunde organisera en class action suit mot DIbs! Så trötta på dem...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×