DIB Hotel - buda på din hotellnatt

Diskussion i 'Övriga hotellkedjor' startad av Brandten, 10 Februari 2018.

1. Linus Håkansson

Linus Håkansson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De exponerar inte hotellen alls, först när hotellet accepterat kunden får du veta vart och på så vis kan de sälja ut billigare än i sina egna kanaler...

2. FredNilsson

FredNilsson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som använt dibhotel.com för boende i Köpenhamn? Erfarenheter?

3. Robin_L

Robin_L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Råkar kanske "simplegirl" och "Linus Håkansson" vara samma person och jobba för DIB Hotel? ;) Båda två är nya medlemmar och deras konton skapades med 16 minuters mellanrum. De är enbart aktiva i denna tråd, båda med positiva erfarenheter. Just sayin'...Jag kanske är helt ute och cyklar och ber på förväg om ursäkt om så är fallet. Tycker dock det luktar lite fishy...

Napapijri, KalleBa, Berglund och 4 andra gillar detta.
  4. simplegirl

simplegirl Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för komplimangen, dessvärre jobbar jag på ett café och försöker att spara in pengar där det bara går. :)

Har tyvärr bara bott i Stockholm och Hamburg... Den stora nackdelen är ju att man inte ser vilket hotell man kommer att få, men för mig personligen spelar det mindre roll om priset är lågt.

5. FredNilsson

FredNilsson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo jag förstod det, hade ju varit bra - men förstår affmodellen. Stora frågan är om pris/kvalitet relationen är bra. Nåja jag får kanske chansa en gång

6. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som @Agö brukar säga. Testa en gång bestäm själv vad du tycker.

Taget på orden. Tidigt flyg om knappa månadem och för att slippa kuska till CPH aptidigt på öresundstågen så blev det bud på DIB.
    599:- lades med krav 4 stjärnor och frukost i malmö, cityzon.
    Efter ca 3 hade Noble house accepterat.
    Ett best western som verkar ok.
    Ska vi se om man kan skramla in lite bonuspoäng till EuroBonus samt best western rewards också. Blir riktigt bra.
    Tack för tipset @Brandten och tack @ResenärenLars som påpekade att inga 4-star ligger mot Ribban utan bara centralt.

Juancarlos och ResenärenLars gillar detta.
  7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det bekräftat att man får poäng som vanlig ”icke grå” bokning, typ priceline ger inga poäng

8. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spännande att boka något man inte har en aning om vad det blir. Lite ”Living on the edge” :cool:
    Synd på utbudet om städer bara. Har 2 resor bokade till Reims & Amsterdam, men dom fanns inte med på deras lista. :(

9. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Best Western där jag bor ikväll ger inte poäng.
    Mstchade mig till diamond select och skulle ringa och säga jag inte såg bokningen i appen, svaret: ”där du bokat genom ger inte rätt till intjäning eller förmåner, men bokningen har vi”.

Skasåklart prova på plats och retroclaim

jumbooze gillar detta.
  10. Linus Håkansson

Linus Håkansson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg att dem kör kampanj i gbg 5 stjärnor för 1100 kr, någon som vet vilket hotell det är?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!