DIB Hotel - buda på din hotellnatt

Diskussion i 'Övriga hotellkedjor' startad av Brandten, 10 Februari 2018.

1. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    DIB Hotel

Någon som testat eller vet mer om det här? Står inte vilka hotell som är anslutna.

Läste allmänna villkor som inte specificerade det här med poängintjäning i lojalitetprogram men det kanske regleras direkt med hotellet eftersom detta bara är förmedling.

Gus och RB7 gillar detta.
  2. simplegirl

simplegirl Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokade via DIB Hotel för några månader sedan och bodde på Hotel Kung Carl vid Stureplan för 600 kr, när listpriset låg på 1200. När jag checkade in frågade de mig om jag ville ha mina Best Western-poäng, sjukt smidigt. :)

Gus och RB7 gillar detta.
  3. Linus Håkansson

Linus Håkansson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, grym tjänst! Bodde på Malmö Live för 700 spänn förra veckan, dock osäker på om de erbjöd mig poängen på Choice

jumbooze gillar detta.
  4. Någon som vet vilka hotel i Rom som är anslutna?

5. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Malmö live för 700 hade jag gärna tagit.
    Men könns lite svårt om man specifikt vill ha nära tågstation i malmö för tidigt tåg till kastrup tex.
    Hamnar så pass långt iväg att taxi behövs så äts ju några hundralappar upp snabbt av förtjänsten man hade via DIB

Gus gillar detta.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Malmö Live ligger ju några hundra meter från Malmö C.

Berglund gillar detta.
  7. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, men tjänsten verkar så att man bara väljer stadsdel, antar stjärnor, och sedan bud. Ksn inte på ett specifikt hotell.

Och ”city” sträcker sig ända till Ribbersborg, värnhem, davidshall etc. så lite lurigt.

8. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men det finns väl inga hotell varken vid Ribersborg eller Värnhem? Och från Ribersborg tar det bara en kvart att gå till Malmö C.

Det är faktiskt inga stora avstånd i Malmö.

squeezen gillar detta.
  9. simplegirl

simplegirl Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spännande diskussion. Kollade nyss vilka hotell det ens finns i Malmö, och det visade sig att det Scandic Triangeln är det 4-stjärniga hotellet som ligger längst bort från city. Vad jag vet passerar tågen till Köpenhamn Triangelns station, så det är nog inga problem att buda i Malmö. Får testa nästa gång jag ska dit!

ResenärenLars och squeezen gillar detta.
  10. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter lovande. Hur ser man vilka hotell som är anslutna. 10 min gång är ju ok att leva med även 5:30 på morgonen i mars. Men inte mer.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!