Diamond Lounge, Bryssel med Star Alliance Gold

Diskussion i 'Lounger' startad av cantona, 23 Oktober 2012.

1. cantona

cantona Medlem

Hej, blev idag insläppt till loungen med EBG trots att det inte star att det ska ga. Brussels airline star inte pa tavlan. Diskussionen uppstod när jag fragade i raceptionen - när öppnar Brussels Lounge? Blev hänvisad till Diamond innan Brussels öppnar. Vet ngn vad som gäller?

2. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Använder en befintlig tråd istället för att starta en nu.

Jag och några vänner ska åka till Barcelona från Göteborg, med mellanlandning i Bryssel. Vi har ca 4,5 timme där. Är det värt för de i sällskapet som inte har PP att betala de 290:- (eller vad det nu kostar) att gå in i Loungen? Har någon varit där?

3. Är det SAS? Fr.o.m. 10/7 kommer man att kunna köpa loungeaccess online. Bryssel kommer då att kosta EUR 22. Kan inte uttala mig hurvida det är värt det eller inte.

[table="width: 500, class: grid"]
    [tr] [td]SAS Lounge[/td] [td]Sales channel - At the lounge[/td] [td]Sales channel - sas.xx[/td] [/tr][/B]
    [tr] [td]ARN, terminal 4*[/td] [td]-[/td] [td]SEK 199, valid from 31JUL14*[/td] [/tr]
    [tr] [td]GOT[/td] [td]SEK 249[/td] [td]SEK 199, valid from 10JUL14*[/td] [/tr]
    [tr] [td]CPH[/td] [td]DKK 210[/td] [td]DKK 169, valid from 10JUL14[/td] [/tr]
    [tr] [td]OSL, International *[/td] [td]NOK 219[/td] [td]NOK*179, valid from 10JUL14[/td] [/tr]
    [tr] [td]OSL, Domestic*[/td] [td]-[/td] [td]NOK 179, valid from*01SEP14[/td] [/tr]
    [tr] [td]HEL[/td] [td]EUR 28[/td] [td]EUR 22, valid from 10JUL14 *[/td] [/tr]
    [tr] [td]BRU[/td] [td]EUR 28[/td] [td]EUR 22, valid from 10JUL14[/td] [/tr]
    [tr] [td]CDG[/td] [td]EUR 28, valid from 01SEP14 *[/td] [td]EUR 22, valid from 01SEP14*[/td] [/tr]
    [tr] [td]EWR[/td] [td]USD 38, valid from 01SEP14**[/td] [td]USD 30, valid from 01SEP14**[/td] [/tr]

[/table]

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant att de sänker priserna. Var de så få som nappade?

5. Ptja, 200kr för inrikesloungen på ARN kan jag tycka är väl saftigt. Nog för att jag gillar nudlar, men det är billigare att dricka starköl och äta mat i terminalen.

1 person likes this.
  6. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi flyger med Brussels ner, så det är dessvärre inte SAS. Jag är den enda av oss 6 som har EBG, så den vägen går ju inte heller.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!