Senaste nytt

Diamond 48 hour room guarantee, ej så bra som det låter?

Denna förmån målas ju upp som väldigt bra på papper, dock i verkligheten är den ju knappt värd något.
Jag tänkte typ stora evenemang och sånt, då kan man ju faktiskt ha användning av detta.

Ringde nyss en hotell och frågade om dom hade ett rum ledigt inför ett stort evenemang, fick svaret att det var utsålt.
Har även kollat runt lite på andra större evenemang för skojs skull och lika utsålt där.

Det kanske är bra om man bokar tätt inpå men till synes inte alls bra när det är stora evenemang i farten.
Tänk typ Wimbledon final, UEFA Champions League final, Formula 1 t.ex.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jumbooze

Medlem
Har du provat prata med hilton och ej hotellet, det finns väl diamond hotline? Inte säkert det leddr till något men testa
 
Har du provat prata med hilton och ej hotellet, det finns väl diamond hotline? Inte säkert det leddr till något men testa

Har pratat med Hilton på chatten, han såg precis som jag att det var slutsålt och hänvisade mig att ringa hotellet som också säger att det är utsålt.
Inte så mycket att göra åt saken. Det är väl helt enkelt fullt. :)

När jag tittade på andra hotell och andra evenemang uppenbarade sig samma sak så detta verkar inte vara så bra i praktiken, bara det jag åsyftar på. :)
 
Många gånger sett texten "no rooms" på hotell i appen men också "diamond reservation".

Det känns som att det inte helt fungerar. Nu har jag aldrig haft behovet att lägga 500 euro eller liknande priser som det ofta innebär på en hotell natt. Men om de säger att man skall kunna boka även om hotellet är fullt och man är ute senast 48 timmar innan så skall de ju gå.
 

agehall

Medlem
Jag har för mig att det tillochmed finns undantag för stora evenemang, så man kan inte räkna med att man kan boka ett rum i närheten av där det händer stora saker sent.

Så ja, i många fall ser garantin mycket bättre ut på pappret än vad den faktiskt är.
 

mha321

Medlem
Har pratat med Hilton på chatten, han såg precis som jag att det var slutsålt och hänvisade mig att ringa hotellet som också säger att det är utsålt.
Nu har jag aldrig använt Hilton-garantin, men jag skulle nog ändå prova diamond-linjen om det är viktigt.

Bara att se på skillnaden på SAS t.ex. genom att använda chatten (=vanliga kundtjänst) och diamond-supporten. De både kan och får göra mer. Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är likadant på Hilton.
Inte så mycket att göra åt saken. Det är väl helt enkelt fullt. :)
Fullt är alltid en gråzon vad gäller hotell, med tanke på hur de jobbar med överbokningar och liknande.
 

agehall

Medlem
Nu har jag aldrig använt Hilton-garantin, men jag skulle nog ändå prova diamond-linjen om det är viktigt.
Är det i USA så har de lite att säga till om (med betoning på lite). Är det i resten av världen är det ett enormt slöseri med tid att ringa Diamond Desk.
 

FFlash

Medlem
Provade detta nyss på en mässa. Slutsålt, men gick tidigt på dagen till receptionen och frågade snällt om de hade rum. Nix. Frågade på nytt ifall nån inte skulle dyka upp och visade diamantkortet och då började hon tänka om och jag förstod att jag kommer att få rum. Hon ringde någonstans och pratade polska som jag inte fattade men till slut gav hon rum åt mig.
Priset blev också samma nivå sim andra kollegor hade, inga skyhöga rack rate alltså

Man kan alltid fråga
 
Toppen