Senaste nytt

Diamantkort (tom 170731) blev Guld helt plötsligt

Ano

Medlem
En högst personlig reflektion är att de flesta som reser i den utsträckning att de når upp till Diamond-nivå rimligtvis ser sin baspoäng-nivå någorlunda frekvent. Känns märkligt att inte ens reflektera över att man har 20,000 poäng "för mycket"?
 

Rebel

Medlem
En högst personlig reflektion är att de flesta som reser i den utsträckning att de når upp till Diamond-nivå rimligtvis ser sin baspoäng-nivå någorlunda frekvent. Känns märkligt att inte ens reflektera över att man har 20,000 poäng "för mycket"?

Att man själv ska hålla koll på hur många poäng man har mot vad man ska ha tycker jag är fel. Jag har faktiskt annat för mig i mitt liv.
Snitt BC har kanske 2 FF och två hotell och ev ngt bilhyrar kort. Ska man kolla allt det så tar det en massa tid. Det är nog när SAS gör fel och man måste jag de poäng man inte får. Det tar tid. Nej har ett servicebolag gjort fel får de stå för det fel de har gjort. Man ska kunna lita på den info man får i appar och hemsidor. ( Jag vet att det bryter mot guds ... sorry Agehalls budord, men jag tycker likväl att servicebolags ska stå för de tabbar de gör)
 

Dr. Miles

Expert
Att man själv ska hålla koll på hur många poäng man har mot vad man ska ha tycker jag är fel. Jag har faktiskt annat för mig i mitt liv.
Snitt BC har kanske 2 FF och två hotell och ev ngt bilhyrar kort. Ska man kolla allt det så tar det en massa tid. Det är nog när SAS gör fel och man måste jag de poäng man inte får. Det tar tid. Nej har ett servicebolag gjort fel får de stå för det fel de har gjort. Man ska kunna lita på den info man får i appar och hemsidor. ( Jag vet att det bryter mot guds ... sorry Agehalls budord, men jag tycker likväl att servicebolags ska stå för de tabbar de gör)
Som jag påpekade tidigare, det är inte säkert på att det var SAS fel. Det kan ha varit Amex fel.
 

JohanA

Medlem
En högst personlig reflektion är att de flesta som reser i den utsträckning att de når upp till Diamond-nivå rimligtvis ser sin baspoäng-nivå någorlunda frekvent. Känns märkligt att inte ens reflektera över att man har 20,000 poäng "för mycket"?
Bland aktiva medlemmar på Businessclass.se håller nog de flesta koll. Bland övriga resenärer - knappast!
 
Som tidigare nämnt i tråden, har man fått för mkt poäng så är i princip alla här medvetna om det.

Det ligger på ens ansvar att man tjänar in vad som krävs för nästa nivå och att ens poäng är korrekta och inte felaktiga pga en bugg, mänskligt misstag eller nån slags bedrägeri.

Många här gillar och trixa & fixa men är det rätt att klaga OM man vet att det blivit fel någonstans på vägen?
Ibland funkar det och poängen behålls men personligen så skulle jag aldrig räkna med nåt sånt
 

Rebel

Medlem
Som jag påpekade tidigare, det är inte säkert på att det var SAS fel. Det kan ha varit Amex fel.

Amex är också ett service bolag.
Eftersom det finns en mätare som talar om för kunden när man når nästa nivå. Så det bolaget skriver ska man gå efter oavsätt om det är rätt upp eller ner. Had man skjälv fått räkna fram det kanske er sätt hade varit mera rätt.
Vad som är rätt rent juridiskt eller om vi kallar det vad som är korrekt, som vissa här tycks gå efter. Det tycker jag faller bort då det är just ett service bolag. Jag förstår om Ryan eller Norwegian hade gjort så vi ev. fel.
Man kan nog se att resinären kanske har haft EBD eller EBG i flera år, vill man då stöta sig med en sådan kund.
Hade det hänt mig hade jag valt bort det bolaget.
 

Dr. Miles

Expert
Amex är också ett service bolag.
Eftersom det finns en mätare som talar om för kunden när man når nästa nivå. Så det bolaget skriver ska man gå efter oavsätt om det är rätt upp eller ner. Had man skjälv fått räkna fram det kanske er sätt hade varit mera rätt.
Vad som är rätt rent juridiskt eller om vi kallar det vad som är korrekt, som vissa här tycks gå efter. Det tycker jag faller bort då det är just ett service bolag. Jag förstår om Ryan eller Norwegian hade gjort så vi ev. fel.
Man kan nog se att resinären kanske har haft EBD eller EBG i flera år, vill man då stöta sig med en sådan kund.
Hade det hänt mig hade jag valt bort det bolaget.
Min poäng var att det inte är säkert på att det var SAS fel. Det kan ha varit Amex fel.
Servicebolag eller inte struntar jag i i den här diskussionen.

Jag tycker bara inte om att någon/något anklagas när de är oskyldiga.
 

M@GNÜS

Medlem
Det har du en poäng i :) Loggade in på kontot och märker plötsligt att mitt EBD som jag fått med blod svett simsalabim blivit till ett EBG trots EBD tom 2017-07

Så för att tala klarspråk... Du var HELT omedveten om att du fått 20000 extra baspoäng?
Det motsvarar ju iofs beroende på resmönster en del flygningar.

Sen känns det som tidigare nämnt som om det är AMEX som klantat sig gentemot SAS men SAS får skiten för det.
Har detta hänt många lär det finnas många guldkortsinnehavare som i mitt tycke också bör bli nedgraderade.
 
Toppen