Senaste nytt

Detaljeret kritik af Københavns Lufthavn fra de 10 største flyselskaber

sammyj

Medlem
De automater jag brukar använda vid bagagebanden är DSBs - åtminstone tidigare fanns inget annat. Särskilt välutnyttjade har de inte varit - kanske någon person före mig. Jag får alltid intrycket att alla är helt inriktade på sitt bagage även om det alltid tar tid snarare än att lösa biljett innan bandet ens kommit igång.

Jag är inte så säker på Skånetrafikens automater eftersom jag vanligtvis använder DSB inne vid banden. Från början fanns det en (1!) DSB-automat därinne, vilket sedan utökades samtidigt som man började skriva om det i Ud & Se (deras kundtidning). Dock uppfattar jag det fortfarande som att många helt enkelt inte "hittar" dessa automater utan de drar till bandet, hänger där tills väskan kommer och sedan ut till DSB-kön....;)

Det finns Skånetrafiken automater inne vid bandet också jag använder alltid dom.


För övrigt gillar jag Kastrup skarpt, kanske för att det är "hemma" :)
 

Agö

Medlem
Mens SAS ikke kan få armene ned er CPH's ledelse ikke glade...Ny artikel:
Regeringens strategi kan give flere flyruter - Københavns Lufthavn stejler | Nyheder | DR
Vad fint. Då utgår vi ifrån att SAS omedelbart justerar sina priser ex-Köpenhamn till samma låga nivå som i ex-Stockholm och ex-Oslo... För det hänger väl ihop?

Ifølge luftfartsanalytikeren vil passagererne nå op på en besparelse på cirka tyve kroner, hvis lufthavnen fremadrettet slet ikke får lov til at opkræve de pågældende takster og afgifter.
 
Toppen